Jak wybrać kasę pancerną do biura?

Twoje biuro jest miejscem wielu spotkań, rozmów oraz negocjacji. Jednocześnie, to właśnie tutaj przechowywane są wrażliwe dane i poufne umowy, których utrata spowoduje bardzo poważne konsekwencje dla przedsiębiorców, ale także kontrahentów. Co więcej, takie incydenty powodują jeszcze jedną, być może najbardziej dotkliwą stratę dla firmy - utracone zaufanie klientów. Odpowiedzią jest kasa pancerna dla biura. Jednak, aby wyposażenie w pełni spełniało swoją funkcję, warto pamiętać o kilku istotnych czynnikach. W dzisiejszej publikacji podpowiadamy, jak wybrać kasę pancerną do biura!

Kasa pancerna do biura - wygoda czy konieczność?

Kwestie bezpieczeństwa nie mogą bazować na standardowych i szablonowych rozwiązaniach.  Możliwość dopasowania parametrów technicznych do indywidualnych wymagań użytkowników sprawia, że kasa pancerna do biura staje się niezawodnym strażnikiem, ale także funkcyjnym narzędziem organizacyjnym.

Dodatkowo, zakup specjalistycznej kasy jest w pełni uzasadniony, co potwierdzają dane statystyczne Policji. Według funkcjonariuszy, liczba włamań z kradzieżą wykazuje tendencję wzrostową, a średnia ilość przestępstw oscyluje w granicach 70 tysięcy! To jednak, nie koniec złych informacji dla użytkowników przestrzeni biurowej. Dlaczego?

Specjaliści wskazują bowiem przedsiębiorców, bez względu na skalę działania, jako niezwykle atrakcyjny cel dla złodziei. Jest to spowodowane dwiema podstawowymi przyczynami - stosunkowo dużą wartością wyposażenia, a jednocześnie niskim poziomem wdrożonych zabezpieczeń. 

Biorąc to pod uwagę, inwestycja w sejf biurowy może sprawić, że nie staniemy się składnikiem negatywnych statystyk. Zatem, jak wybrać kasę pancerną do biura?

Kasa pancerna do biura - jaki poziom bezpieczeństwa wybrać?

Pierwszym krokiem podczas wyboru idealnego modelu jest zidentyfikowanie i zdefiniowanie potrzeb danego przedsiębiorcy w kontekście samego miejsca pracy, a także realizowanych transakcji oraz procesów. Co to oznacza w praktyce?

Profesjonalna kasa pancerna do biura lub gospodarstwa domowego podlega odpowiednim kategoriom, określonym przez Instytut Mechaniki Precyzyjnej w Warszawie.  Według wspomnianego organu, każdy pułap wyróżnia się określoną odpornością na zakres urazów i wyzwań. W rezultacie, kasa pancerna obejmuje zakres od II do VII!

Wstępny podział od II do IV dedykowany jest przede wszystkim wszelkiego rodzaju dokumentom, ale również wekslom, czekom oraz gotówce, czyli obiektom charakterystycznym dla przedsiębiorców. Klasy pancerne klasy V i VI to szczególnie popularny element wyposażenia instytucji finansowych, a także przestrzeni firmowych, gdzie dokonywane są spore rozliczenia finansowe. 

Co istotne, potencjał klasy V przeznaczony jest do zawartości w skali 960 średnich pensji krajowych, a klasa VI to kolejny wzrost do poziomu 1140 uśrednionych pensji krajowych. Kasy pancerne do biur realizujących szczególnie duże operacje finansowe, wymagają najwyższego poziomu standardów zabezpieczających. O czym jeszcze warto pamiętać podczas wyboru kasy pancernej dla firmy?

Gabaryty

Kolejny aspekt nawiązuje do rozmiarów planowanej inwestycji. Kasa pancerna do biura dopasowuje się do istniejących gabarytów pomieszczenia, niezależnie od potrzebnej klasy bezpieczeństwa. 

W tym celu, warto przeanalizować realne zapotrzebowanie przyszłych użytkowników. Na tym etapie należy uwzględnić kwestie praktyczne w kontekście wspomnianej już wartości i standardów, ale również specyfikacji technicznej samego biura - na przykład sam kąt otwierania drzwi. Dostosowanie przedmiotu do indywidualnych wymagań konsumentów sprawi, że użytkowanie będzie niezwykle intuicyjne, bezpieczne oraz wydajne, a jednocześnie dyskretne!

Renoma kasy pancernej do biura

Co kryje się pod tym szerokim pojęciem? Aby kasa pancerna do biura spełniała wyznaczoną rolę, musi pochodzić od sprawdzonego i rzetelnego producenta. Właśnie dlatego warto wykonać kilka czynności kontrolujących oferowana jakość.

Doskonałą praktyką jest sprawdzenie wszelkiego rodzaju atestów, certyfikatów i dokumentów potwierdzających właściwości zabezpieczenia. Certyfikaty sygnowane wspomnianym  już Instytutem Mechaniki Precyzyjnej gwarantują najlepsze standardy wykonania, a w konsekwencji - skuteczność działania. Pomocną metodą jest także sprawdzenie opinii i komentarzy dostępnych w sieci!

Budowa i dodatki

Na zakończenie należy podkreślić także skuteczność odpowiedniej konstrukcji oraz możliwości wzbogacenia kasy o dodatkowe właściwości. Wytrzymała budowa uzyskiwana jest za pomocą kilku warstw stali, odpornej na wszelkiego rodzaju urazy mechaniczne, ale także niszczące działanie korozji.

Kasa pancerna do biura to także szereg funkcjonalnych dodatków. Rygle, progi techniczne oraz różne systemy zamków - zakres zabezpieczeń obejmuje wiele pozycji i pozwala na sprawne dostosowanie  do przyszłych warunków pracy. Urządzenia mogą być także wyposażone w specjalne zabezpieczenia przeciwpożarowe, chemiczne, a nawet czujniki wstrząsu i manipulacji rygli oraz drzwi! 

Ten kompleksowy poradnik przedstawia zatem szereg praktycznych wskazówek, które wyczerpująco odpowiadają na pytanie, jak wybrać kasę pancerną do biura. W przypadku dodatkowych pytań warto skorzystać z wiedzy i doświadczenia prawdziwych ekspertów: https://www.hartmann-tresore.pl/


Artykuł sponsorowany

materiały promocyjne
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »