Mechanizmy, strategie cenowe, narzędzia – Amazon i e-commerce dla sprzedających za granicą (poradnik)

Amazon i jego marketplace’y stanowią doskonałą okazję dla każdego przedsiębiorcy, który chce dokonać ekspansji swojej działalności i z impetem dołączyć do sprzedawców działających na najważniejszych rynkach europejskich. Nie jest to jednak zadanie łatwe. W skali globalnej na Amazonie przybywa 3700 sprzedających. W takich warunkach zwykłe udostępnienie własnej oferty nie wystarczy.

Jeśli poważnie myślisz o sprzedaży na arenie międzynarodowej, musisz zadbać o sprawne poruszanie się w niezwykle dynamicznym środowisku, które wymagać będzie szybkich decyzji w odpowiedzi na fluktuacje cen i działania konkurencji. A warto, gdyż wejście na rynki w Europie oznacza handel w euro, co może być ważnym argumentem przy rosnącej inflacji.

Konkurencja stanowi główny powód do zmartwień sprzedawców, resellerów i hurtowników na Amazonie. Z jednej strony niepokój budzi liczba podmiotów działających na platformie, a z drugiej - perspektywa pojawienia się alternatywnych - tańszych - ofert podobnych produktów z innego kraju i rynku. Niepokój jednak nigdy nie jest dobrym doradcą biznesowym. Lepsze efekty przyniesie gruntowna analiza sytuacji, zidentyfikowanie potencjalnych trudności i wybór odpowiednich rozwiązań, również technologicznych, które pozwolą nie tylko utrzymać, ale także umocnić pozycję własnego biznesu i marki.

Reklama

Cena jest kluczowym elementem zmagań o klienta, stąd konieczne wydaje się zarówno monitorowanie konkurencji, jak i jednocześnie błyskawiczne reagowanie na ciągle zmieniającą się sytuację rynkową. Tutaj rodzi się kolejny problem: jak zarządzać cenami oferowanych produktów, których liczba może niejednokrotnie przekraczać setki lub tysiące? Jak dobrać ceny tak, aby pozwoliły uzyskać zakładane rezultaty, a przy tym pozostawały konkurencyjne? Istotnym aspektem, który wpływa i na cenę, i na zyski, jest także kurs danej waluty. W przypadku słabnącej złotówki stanowi to silny argument za ekspansją na rynki zagraniczne, gdzie transakcje zawierane są w stabilniejszym - mimo wszystko - euro. Kontrolowanie wszystkich powyższych aspektów może przerosnąć jednego człowieka lub nawet cały zespół sprzedażowy. Świadomi tych ograniczeń doświadczeni gracze korzystają z automatyzacji i wykorzystują w tym celu odpowiednie systemy, które wyręczają człowieka i w mgnieniu oka analizują olbrzymie ilości danych. Odpowiednie algorytmy pozwolą użytkownikowi monitorować ceny konkurencji i jednym kliknięciem ustalić cenę nawet dla setek własnych produktów, uwzględniając przy tym odpowiednią marżę, dzięki czemu przedsiębiorca osiągnie pożądany zysk.

Powyższy przykład to zaledwie wstęp do tematu sprzedaży międzynarodowej. Nie obędzie się bez zadbania o stronę marketingową, o warstwę SEO, dostosowanie kart produktu i przyjęcie odpowiedniej strategii zarządzania cenami. Na szczęście przegląd głównych problemów (i rozwiązań) towarzyszących sprzedaży na Amazonie - oraz prowadzeniu kampanii reklamowych w Google - oferuje specjalny przewodnik Strategie cenowe, dynamiczny repricing i automatyzacja przygotowany przez Nethansę, polską firmę wspierającą handel elektroniczny i oferującą autorską platformę dedykowaną zwiększaniu zysków ze sprzedaży na europejskich rynkach Amazona i na Kaufland.de. Automatyzacja cen to obecnie klucz do uzyskania przewagi rynkowej - dowiedz się, jak może Ci pomóc osiągnąć lepsze wyniki sprzedażowe, pokonać konkurencję i odnieść sukces na polu sprzedaży w Europie.

.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »