Monitoring cen w sieci – czy warto go zautomatyzować?

Monitoring cen w sieci to bardzo szerokie pojęcie. Może dotyczyć zarówno sprzedawców, producentów, jak i dystrybutorów. Czy warto automatyzować ten proces i czy monitoring cen w sieci jest niezbędny dla Twojego e-biznesu?

Artykuł sponsorowany

Monitoring cen to nic innego jak sprawdzanie, jakie stawki na konkretnych produktach nadają inni sprzedawcy. W ten sposób uzyskujemy wiedzę, która może przydać się:

·       Dystrybutorowi i producentowi - dzięki monitoringowi cen, dany podmiot może zobaczyć, czy jego produkty są sprzedawane we właściwych (sugerowanych) cenach, czy któryś z odbiorców nie zaniża ceny względem innych i czy nie wywołuje tym sposobem wojen cenowych.

·       E-sprzedawcy - śledzenie cen dla tej grupy jest szczególne istotne. Pozwala patrzeć na ruchy konkurencji i umożliwia szybką reakcję. Śledzenie cen na danych portalach sprzedażowych pozwala ustawić optymalne stawki dla produktów - pomaga chronić marżę i zwiększać zysk.

Reklama

Dlaczego monitoring cen  jest tak istotny dla osób działających w e-handlu? Ponieważ stanowi punkt odniesienia, pozwala poznać branżę i zobaczyć, jakie ceny oferuje nasza bezpośrednia konkurencja. W ten sposób możemy poczuć się jak konsument, zobaczyć, kto w danym momencie oferuje najlepsze rozwiązania cenowe. Trzeba pamiętać, że klient, wybierając pomiędzy konkretnymi e-sklepami, zazwyczaj wybierze najkorzystniejszą dla niego opcję (kryterium ceny jest tu niezwykle istotne).

Ręczne śledzenie cen. Czy to ma sens?

Jak wiadomo, w e-commerce ceny zmieniają się dynamicznie. Dodatkowo warto podkreślić fakt, że sprzedaż w sieci nierozerwalnie wiąże się z dużą konkurencyjnością. Ten sam produkt może być wystawiony w wielu miejscach i w bardzo różnych kwotach.

Kolejnym problematycznym aspektem jest fakt, że nawet te same sklepy nadają różne ceny zależnie od tego, na jakim portalu sprzedażowym wyświetlają swoją ofertę. Dlatego, jeżeli Twoja sprzedaż jest wielokanałowa, musisz sprawdzać ceny osobno dla każdego portalu.

Czy ręczne sprawdzanie cen konkurentów ma sens? Tak, ale tylko w przypadku sprzedaży bardzo małej ilości produktów na maksymalnie dwóch kanałach. W przeciwnym razie, działanie manualne w tej sprawie jest związane ze stratą czasu i pieniędzy.

Człowiek, który ręcznie analizuje, zapisuje i zmienia ceny na podstawie ruchów konkurencji, naraża się na ryzyko błędu i marnuje energię. Takie działanie może wykonać profesjonalny system do monitoringu cen i automatyki cenowej - LivePrice.

Sprytnie, czyli automatycznie?

Monitoring cen w sieci łączy się ściśle z automatyką cenową. LivePrice to narzędzie, które zapewnia oba rozwiązania dla Twojego e-commerce. Narzędzie może szpiegować ceny na:

·       Allegro,

·       Ceneo,

·       Empik,

·       Idealo,

·       Amazon,

·       Wybranej witrynie internetowej (np. e-sklepie Twojego konkurenta).

Określasz samodzielnie, jaki zakres produktów Cię interesuje. Możesz:

·       Monitorować ceny wyświetlane na Twoim koncie np. na Allegro, Empiku lub Ceneo.

·       Sprawdzać ceny na bazie pliku CSV, w którym uzupełniasz interesujące Cię produkty.

Aplikacja paruje wskazane przez Ciebie towary z ofertą konkurencji - po EANie, frazie, linku lub karcie produktu. W ten sposób otrzymujesz dokładne zestawienie swoich konkurentów i możesz zobaczyć, jak Twoja oferta plasuje się na tle innych sprzedających.

Efektem działań aplikacji może być raport dobowy np. z 3 najniższymi cenami na danym produkcie lub ze sklepami, które zaniżają ceną wobec tej, określonej przez Ciebie.

LivePrice może być również zintegrowany z Twoim kontem sprzedażowym, ERPem lub CMSem i w ten sposób może nadawać wyliczone ceny i ustawiać je w odpowiednie pola.

Automatyka cenowa jak działa?

Automatyka cenowa w systemie LivePrice działa na bazie kilku czynników. Wyliczone ceny trafiają dokładnie w to pole cenowe, które powinno przesłać je do odpowiedniego portalu sprzedażowego lub Twojego e-sklepu.

LivePrice ustala ceny na podstawie:

·       Monitoringu cen na danym portalu sprzedażowym.

·       Ustalonego kroku cenowego - samodzielnie ustalasz, o jaką kwotę Twoja oferta ma być tańsza od konkurencji np. o 1 grosz.

·       Podanej ceny minimalnej - podajesz kwotę, która jest blokadą. Poniżej niej system nie ustawi ceny na danym produkcie.

Automatyka cenowa w systemie LivePrice pozwala Ci również wybrać sposób, w jakich chcesz prowadzić politykę cenową. Możesz wybrać:

·       Walkę o pierwsze miejsce cenowe względem konkurencji.

·       Lokatę na tej samej pozycji co pierwszy oferent.

·       Ustawienie takiej samej ceny jak wybrany przez Ciebie sprzedawca.

Jakie korzyści przyniesie monitoring cen?

Czy aplikacja do monitoringu cen i automatyki cenowej przynosi korzyści? Oczywiście, że tak. Jeżeli sprzedajesz w sieci i chcesz wieść prym w swojej branży, musisz patrzeć na ręce konkurencji.

Monitoring cen pozwoli Ci:

·       zaoszczędzić czas,

·       chronić marże,

·       zaplanować strategię cenową,

·       wybić się na wybranym marketplace,

·       zestawić asortyment względem innych sprzedających,

·       automatyzować nadawanie cen w sieci,

·       wykorzystać braki magazynowe konkurentów,

·       oszczędzać pieniądze.

Monitoring cen w sieci jest niezbędny dla wszystkich tych, którzy poważnie myślą o e-handlu. Nie jest to chwilowa moda, ale światowy trend, który pozostanie z nami na lata. Konsumenci kochają korzystne ceny, a dzięki automatyzacji, będziesz mógł im je zapewnić i jednocześnie chronić marże.

Przetestuj system LivePrice bezpłatnie i przekonaj się, jak wiele dobrego może zrobić dla Twojego biznesu.

Artykuł sponsorowany

.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »