Nie bój się założyć firmy w internecie

Prowadzenie działalności online ma wiele zalet. Wystarczy mieć pomysł i kilkaset złotych na koncie, żeby zacząć. Sprawdź, jak to zrobić i czego potrzebujesz, żeby zrealizować marzenie o własnym internetowym biznesie.

Biznes w internecie - czy to dobry pomysł?

Rynek e-commerce bardzo się rozrasta, a czynnikiem, który dodatkowo zwiększył wzrost, była pandemia z 2020 roku. Wówczas niemal cały handel przeniósł się do sieci, a konsumenci, którzy nie mieli zwyczaju korzystać z zakupów czy usług online, musieli się do nich przekonać. Zwiększenie zainteresowania zakupami w internecie sprawiło, że coraz więcej osób chce w ten sposób zarabiać. Jeśli jeszcze się zastanawiasz, czy stać cię na założenie sklepu internetowego, przeczytaj do końca. Przekonasz się, że możesz założyć swój biznes w internecie bez wielkich nakładów finansowych. 

Reklama

Jakie zalety ma prowadzenie działalności w internecie?

Duże możliwości i niskie koszty - to cechy, których próżno szukać w biznesach prowadzonych stacjonarnie. Przyjrzyjmy się temu na przykładzie sklepu internetowego. Nie będziesz potrzebować lokalu w dobrym punkcie, bo handel odbywa się online. Już samo to sprawia, że oszczędzasz czas i pieniądze. W modelu dropshipping nie potrzebujesz nawet magazynu, ponieważ producent lub dystrybutor towaru, który sprzedajesz, wysyła go za ciebie bezpośrednio do klientów. Siedząc na kanapie we własnym mieszkaniu, możesz sprzedawać wszystko - od ręcznie robionej biżuterii aż po maszyny rolnicze. 

Oczywiście założenie sklepu internetowego i jego utrzymanie nie jest darmowe, jednak koszty są tu nieporównywalnie niższe. Hosting www, czyli wirtualna przestrzeń, w której będziesz przechowywać swoje dane, jest znacznie tańsza od lokalu w centrum miasta. Ciekawą ofertę dla przedsiębiorców startujących ze swoim biznesem ma home.pl. Roczna opłata za hosting u tego operatora kosztuje kilkanaście złotych. Promocja skierowana jest do nowych klientów, czyli do osób, które stawiają swoje pierwsze kroki w e-commerce. Domeny również można tu zarejestrować za niewielkie pieniądze. 

Sam sklep internetowy możesz wykonać samodzielnie na jednej z platform, które oferują gotowe makiety graficzne, mechanizm oraz wsparcie techniczne. Za taki sklep wnosi się miesięczną opłatę. Abonamenty różnią się od siebie zakresem obsługi, dlatego można łatwo dostosować formę współpracy do specyfiki swojej działalności. 

Za prowadzeniem biznesu w sieci przemawia głównie niski próg wejścia - koszty są minimalne, a wiele spraw możesz załatwić bez wychodzenia z domu. Założenie własnego sklepu internetowego nie jest już tak kosztowne, jak kilka lat temu. Niedrogi hosting i sklep zbudowany na otwartym oprogramowaniu WordPress - można spróbować swoich sił w tym biznesie, nie inwestując oszczędności całego życia. Dlatego wiele osób decyduje się rozpocząć taki biznes, pracując jednocześnie na etacie. 

Najlepsza lokalizacja

Zakładając biznes stacjonarnie, musisz znaleźć miejsce, w którym będzie największy popyt na twoje produkty lub usługi. Nie zawsze wybór lokalizacji okazuje się trafiony, a inwestycja w wynajem powierzchni użytkowej się nie zwraca. W przypadku biznesu internetowego nie ma takiego ograniczenia - możesz dotrzeć ze swoją ofertą do ogromnej liczby nabywców. To tak, jakbyś otworzył sklep na najbardziej ruchliwej ulicy Nowego Jorku lub Londynu. 

Jedynym warunkiem sukcesu jest śledzenie na bieżąco trendów w branży i dobre SEO, czyli optymalizacja strony internetowej pod kątem wyszukiwarek. Wiele osób boi się wystartować z biznesem w sieci ze względu na sporą konkurencję i przeświadczenie, że potrzeba dużych nakładów finansowych na promocję w internecie. Po części to prawda - im większe możliwości finansowe, tym więcej reklam można wyemitować. Jednak w internecie proces promocji jest bardziej złożony. W dobie mediów społecznościowych możesz wypromować swój biznes bez wielkich nakładów finansowych. Często o sukcesie przedsięwzięcia decyduje pomysł na chwytliwy post czy akcję w mediach społecznościowych. 

Niskie koszty prowadzenia takiej działalności pozwalają na zejście z ceny. Nowe biznesy często startują z niskiego pułapu cenowego, aby przyciągnąć klientów i budować rozpoznawalność marki. Wiele badań potwierdza, że jeśli ktoś raz zrobił zakupy w danym sklepie internetowym, prawdopodobnie będzie do niego wracał w przyszłości. 

Możesz wyróżnić się niską ceną lub szybką wysyłką, ale istnieją też inne sposoby - na przykład gratisy w paczkach lub piękny sposób pakowania. Pomysłów jest wiele i tak naprawdę ogranicza cię wyłącznie wyobraźnia. 

Kto może prowadzić biznes w sieci?

Praktycznie każdy, kto chce spróbować swoich sił w biznesie. Niskie koszty na początek to dobry argument, by spróbować swoich sił w internetowym biznesie. Jeśli marzysz o rezygnacji z etatu, to rynek e-commerce jest słusznym kierunkiem. Do założenia sklepu internetowego potrzebujesz na start zaledwie kilkuset złotych. 

Kolejne miesiące działalności nie będą niosły ze sobą większych wydatków, a jeśli twój pomysł spotka się z zainteresowaniem ze strony internautów, zaczniesz liczyć zyski. W końcu możesz sprzedawać przez całą dobę i bez ograniczeń geograficznych. Sklep internetowy nie wymaga twojej całodobowej gotowości - system działa nawet wtedy, gdy śpisz. 

.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »