Nowoczesne technologie i rozwój dużej firmy na przykładzie ścieżki biznesowej Meest International
Dziś chcielibyśmy zapoznać Państwa z nowoczesną firmę logistyczną, która aktywnie się rozwija i doskonali, poszerzając geografię swojej obecności, w szczególności dzięki wprowadzaniu najnowszych technologii informatycznych i otwieraniu nowych rynków dla swoich klientów.
Meest to międzynarodowa grupa firm, która od 1989 roku świadczy usługi pocztowe i logistyczne, obecnie w ponad 100 krajach na całym świecie. Główne kierunki działalności Meest Inernational to międzynarodowa logistyka pocztowa oraz technologiczne rozwiązania dla partnerów biznesowych.
Obecnie firma Meest International rozwija własną platformę informatyczną. Pozwala ona na śledzenie płatności w czasie rzeczywistym, optymalizację procesów logistycznych i integrację z systemami służb celnych różnych krajów.
Wszystkie nowoczesne technologie wykorzystywane w Meest International pracują w nowym centrum logistycznym o powierzchni 8000 metrów kwadratowych, które zostało otwarte w tym roku niedaleko Dębicy. To największe centrum logistyczne w Europie Wschodniej zostało wyposażone w nowoczesny system sortujący z rentgenem do kontroli paczek i pięciostronnym skanowaniem, które pozwala szybko określić parametry i wagę ładunku. Dzięki nowym technologiom system sortujący umożliwia skanowanie ponad 5000 paczek na godzinę.
Jakie są korzyści tak szybkiego rozwoju Meest International dla klientów? Szybka kompletacja i wysyłka zamówień, możliwość integracji z platformami IT klientów w celu precyzyjnego śledzenia procesów, a także kontrola systemów bezpieczeństwa — centrum wyposażone jest w system monitoringu ССTV.
Z początkiem 2025 roku planowane jest wdrożenie kolejnej zautomatyzowanej wersji platformy. Ponadto jesienią 2024 r. zostanie uruchomiona internetowa usługa obsługi zwrotów klientów, która powinna uprościć tę procedurę dla klientów zwracających zamówienia.
Głównym zakresem działalności nowego hubu logistycznego w Polsce jest obsługa projektów sektora korporacyjnego, małych i średnich przedsiębiorstw — zarówno w zakresie dostaw na terenie Europy Wschodniej, jak i wysyłek eksportowych z UE do różnych części świata.
W 2024 roku Meest International obchodzi 10-lecie współpracy z NEXT, międzynarodową firmą z Wielkiej Brytanii, która dla grupy logistyki pocztowej Meest International stała się katalizatorem zmiany modelu biznesowego dostaw międzynarodowych. Zaczynając od dostarczania tylko do jednego kraju kilkuset zamówień dziennie, firma Meest International przekształciła się w integratora pocztowo-logistycznego, który zapewnia obsługę łańcucha dostaw paczek NEXT do 4 krajów. Przez 10 lat współpracy z Meest International dostarczono ponad 5 milionów przesyłek NEXT do Ukrainy, Kazachstanu, na Maltę, do Norwegii, a w tegorocznych planach jest wprowadzenie dostaw na Cypr.
Firma zaprasza do współpracy przedsiębiorców, klientów korporacyjnych i gigantów branży.
Obecnie międzynarodowy operator pocztowy Meest International dostarcza klientom korporacyjnym na całym świecie ponad 30 milionów przesyłek rocznie.
Meest International — your expansion partner!