Rynek kosmetyków dla mężczyzn rośnie w siłę - panowie coraz częściej korzystają z dedykowanych kosmetyków

Choć w społeczeństwie nadal pokutuje przeświadczenie, że męska pielęgnacja to wyłącznie podstawowe kosmetyki, takie jak dezodorant, szampon czy krem do golenia, rynek męskich kosmetyków doskonale się rozwija. Mężczyźni sięgają po zróżnicowane produkty kosmetyczne, które służą do pielęgnacji twarzy, ciała, włosów czy brody. Jakie są branżowe trendy w zakresie rynku kosmetyków dla mężczyzn w 2022 roku?

Artykuł sponsorowany

Wzrost sprzedaży kosmetyków dla mężczyzn

Mężczyźni są coraz bardziej świadomi pod względem konieczności stosowania kosmetyków pielęgnacyjnych. Nie sięgają oni wyłącznie po produkty takie jak kremy do golenia czy dezodoranty, lecz również wybierają inne kosmetyki przeznaczone dla ich płci. Z roku na rok rośnie popyt na dobrej jakości kosmetyki dla mężczyzn, co zauważają nawet najwięksi producenci kosmetyków, poszerzając gamę produktów dedykowanych płci męskiej.

Raport PMR wskazuje, że w Polsce rynek kosmetyków rozwija się sukcesywnie od 2006 roku, osiągając średnie roczne tempo na poziomie 4 proc. Tempo zwolniło nieco w 2020 roku ze względu na czas pandemii, jednak w 2021 roku znów osiągnęło tempo powyżej 4 proc. Szacowana wartość branży kosmetycznej w 2021 roku to 26,1 mld zł. Z kolei raport KPMG wskazuje, że mężczyźni wydają na same kosmetyki i akcesoria do golenia około 850 mln zł. Podobnie jak na całym świecie, tak i w polski rynek produktów kosmetycznych dedykowanych mężczyznom stale się rozwija. Jakie są najważniejsze trendy w tej branży?

Reklama

Potencjał rynku kosmetyków dla mężczyzn 50+

Badania wykazują wzrost zainteresowania mężczyzn pielęgnacją skóry twarzy w wieku około 37-40 lat. Z rynkowych obserwacji wynika, że jest to moment, w którym panowie zaczynają coraz bardziej o siebie dbać, dostrzegając pierwsze objawy starzenia się skóry. Przez producentów kosmetyków potencjał dostrzegany jest także w grupie wiekowej 50+, czyli tzw. "silver generation". Jest to obecnie najszybciej rosnąca grupa wiekowa w Polsce, która stanowi 40 proc. naszej populacji. W związku z tym szacuje się, że w 2022 roku oraz w kolejnych latach coraz więcej dojrzałych mężczyzn będzie sięgać po kosmetyki im dedykowane, które pozwalają im zachować na dłużej atrakcyjny wygląd. Producenci dostrzegają w tym szansę na zwiększenie przychodów, poszerzając ofertę produktów kierowanych właśnie do tej grupy wiekowej.

Wzrost zainteresowania kosmetykami naturalnymi

Rynek kosmetyków dla mężczyzn stale się rozwija, a świadomość mężczyzn zarówno w zakresie konieczności pielęgnacji, jak i odpowiedniego wyboru kosmetyków z dobrymi, naturalnymi składami rośnie. Mężczyźni nie sięgają już po pierwszy z brzegu produkt dostępny w drogeriach, lecz sprawdzają składy kosmetyków. Stawiają na produkty z naturalnymi i ekologicznymi składami. Coraz częściej doceniają również produkty z formułą wegańską, nietestowane na zwierzętach, a także produkty zero waste. W związku z tym rozwija się również sektor naturalnych, wegańskich i ekologicznych kosmetyków dla mężczyzn.

Męska pielęgnacja przestała być tematem tabu. Panowie to świadomi odbiorcy produktów kosmetycznych, którzy są żywo zainteresowani wyborem kosmetyków. Nie ograniczają się jedynie do wyboru dobrego męskiego szamponu i dezodorantu, lecz również poszukują produktów takich jak kremy do twarzy dla mężczyzn. Jak wskazują badania obecnie używa ich prawie 30 proc. mężczyzn w Polsce. Mężczyźni korzystają również często z usług barbera, a do pielęgnacji brody i zarostu również korzystają ze specjalistycznych kosmetyków.

Panowie poszukują także aktywnie informacji na temat pielęgnacji twarzy, ciała oraz włosów. Portale z dziedziny beauty, takie jak https://www.natuo.pl/, stanowią odpowiedź na to zapotrzebowanie, stanowiąc doskonałą bazę wiedzy. Znajdują się na nich informacje dotyczące m.in. tego, jak wybrać krem do twarzy dla mężczyzn.

Trend, w którym mężczyźni coraz większą uwagę zwracają na świadomą pielęgnację oraz wybór wysokiej jakości naturalnych i ekologicznych kosmetyków, a także walka ze stereotypami, w których mężczyźni używają wyłącznie bazowych i tanich kosmetyków są z całą pewnością pozytywne. Trendy te można dostrzec zarówno na polskim, jak i na światowym rynku męskiej pielęgnacji, w którym nie tylko przedstawiciele młodszych pokoleń, lecz również dojrzali panowie sięgają po dobrej jakości produkty kosmetyczne. Wszystko wskazuje na to, że kolejne lata oznaczają dynamiczny rozwój rynku kosmetyków dla mężczyzn.

Źródła:

Raport PMR "Handel detaliczny artykułami kosmetycznymi w Polsce 2021. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2021-2026"

Raport KPMG "Rynek dóbr luksusowych w Polsce 2018"

Artykuł sponsorowany

materiały promocyjne
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »