Subskrybenci – jak uzyskać adres email i pielęgnować bazę danych?

Zastanawiasz się, jak uzyskać adres email i pozyskać nowych subskrybentów? Budowanie bazy odbiorców, to fundament Twojego email marketingu. A jak wszyscy wiemy, budowa musi być solidna, aby później wszystko nie rozsypało się jak domek z kart. Od czego zacząć?

RODO - email marketing

Wielu przedsiębiorców korci, aby wykupywać bazę odbiorców bądź wysyłać emaile do adresów, które odnaleźliśmy w sieci. Niektórzy myślą, że kiedy wyślą wiadomość do firm, które udostępniają przecież dane publicznie, nic się nie stanie. Wszystko jednak sprowadza się do uzyskanych zgód. Żeby wysłać emaila, czy to informacyjnego, czy też z ofertą handlową, musisz upewnić się, że dana osoba bądź podmiot wyraziły na to zgodę. W innym przypadku czeka Cię kara pieniężna. W przypadku przedsiębiorstwa może ona wynieść nawet do 4% całkowitego rocznego światowego obrotu z poprzedniego roku obrotowego. Już nie mówiąc o szkodach wizerunkowych, które sam sobie wyrządzisz. Są to podstawy podstaw, a skoro już je znasz, przejdźmy do clue programu.

Jak uzyskać adres email? Podstawy Kiedy pragniesz pozyskać czyjś adres email, zastanów się najpierw, jaką wartość niesie za sobą zapis na listę Twoich subskrybentów. Czy chcesz wysyłać same oferty handlowe, czy może pragniesz dostarczać treści marketingowych? Być może planujesz, aby wysłane mailingi niosły za sobą wartość edukacyjną czy inspiracyjną. Przede wszystkim zastanów się, co możesz dać Twojemu potencjalnemu odbiorcy - nie planuj newsletterów ad hoc, bo to się nigdy nie sprawdzi. Zacznij od planu. Kiedy już go będziesz mieć, poinformuj odbiorcę, czego może się spodziewać, przy zapisie do newslettera. Przykładowo, możesz napisać: "Zapisz się na nasz newsletter i dostawaj informację o promocjach oraz śledź najnowsze trendy modowe, nie przegapiając naszych wpisów blogowych". Dzięki jasnym informacjom i przejrzystości zwiększysz szansę na to, że przekujesz przeglądającego witrynę w Twojego subskrybenta.


Zarzuć wędkę

Aby pozyskać nowego subskrybenta, daj mu coś w zamian. O ile wysyłanie wpisów blogowych i edukowanie w tej formie jest oczywiście wartością, czasem potrzeba większej zachęty. Możesz zaproponować np. darmową dostawę przy pierwszym zakupie bądź rabat na pierwsze zamówienie. A może masz w planach kreację branżowego i użytecznego ebooka, którego odbiorca dostanie przy zapisie? Dobrą praktyką jest również organizowanie webinarów i zbieranie leadów, aby informować o obecnym wydarzeniu, z możliwością, aby użytkownik wyraził zgodę na materiały marketingowe. Zastanów się, co możesz zaoferować w zamian za zapis na subskrypcję. Następnie - pomyśl, w jaki sposób chcesz zbierać adresy email. Jeśli chcesz wykorzystać którąś z opcji, skorzystaj z okresu testowego FreshMaila i wybierz jeden z dostępnych planów.

Formularz zapisu na stronie - podstawowy sposób na to, jak uzyskać adres email

Jeśli prowadzisz działania marketingowe, koniecznym jest, abyś umieścił formularz zapisu na Twojej stronie internetowej. Możesz dać go w prawej kolumnie strony, bądź na samym dole. Ważnym jest, aby był on widoczny i odróżniał się od reszty sekcji, które znajdują się na widoku. Korzystając z naszego narzędzia, możesz szybko utworzyć formularz, kkorzystając z kreatora formularzy zapisu, dodając interesujące Cię pola, takie jak np. imię, czy nazwę firmy.

Jak uzyskać adres email dzięki pop-up na stronie

Kolejnym sposobem na pozyskiwanie adresów email jest pop-up. Co to? Nazywamy tak "wyskakujące" okienko na stronie. Zapewne nie raz, przeglądając np. produkty w e-sklepie, nagle pojawiło Ci się okno z informacją "Zapisz się na nasz newsletter i odbierz rabat". Właśnie o tym mowa. Pamiętaj jednak, aby nie przesadzać z szybkością i ilością takich okienek. Ustaw, by pop-up pojawiał się po ok. 15 sekundach (z pewnymi wyjątkami, np. kiedy oferujesz rabat na dwie pizze) od wejścia na stronę oraz pojawiał się od 2 do maksymalnie kilku razy dla danego użytkownika. W innym przypadku możesz jedynie zirytować odbiorcę i sprawić, że zamknie on Twoją stronę, nie dokonując żadnego zakupu. Jednakże pozostaje jedna kwestia dotycząca pop-up - jak zrobić go dobrze i prosto? I tu również udostępniamy kreator, dzięki któremu możesz zaoszczędzić czas. Jeśli chcesz dowiedzieć się na ten temat więcej, skorzystaj z rad naszych doradców poprzez nasz kurs online.

Dedykowany landing page - co to?

Co to jest landing page? Mowa tu o jednej stronie, do której najczęściej prowadzi dana reklama, baner, bądź np. link w poście na social mediach. Cechuje ją brak menu czy rozpraszaczy, a jej celem jest jak najwyższa konwersja. Landing page ma jedno zadanie - zdobyć lead od odbiorcy, np. właśnie adres email. Najczęściej taki landing page kreuje się, kiedy:

  • chcesz pozyskać uczestników webinaru, konferencji;
  • pragniesz umówić się na spotkanie z klientem;
  • oferujesz bezpłatnego ebooka.


Landing page - jak zrobić?

Jak wykonać landing page, aby odnieść sukces? Pamiętaj przede wszystkim o prostocie i jasnym przekazie informacji. Landing page nie powinien posiadać skomplikowanego designu bądź odbiegających od tematu informacji. Skup się na jasnym przekazie i jednym nawołaniu do akcji, typu "Pobierz e-book". Unikaj jakichkolwiek rozpraszaczy, np. przekierowań na inne strony. Pamiętaj, że najlepiej jest podpiąć landing page pod własną domenę, co udostępniamy już od planu Growth.

Dane i personalizacja - marketing

Masz już swoją bazę odbiorców, do których wysyłasz swój newsletter. Co dalej? Przede wszystkim postaw na personalizację. Aż 90% marketerów B2B stwierdza, że jest ona kluczowym wskaźnikiem wzrostu sprzedaży. We FreshMailu dajemy możliwość wielu zastosowań personalizacji oraz treści dynamicznych. Możesz np.:

  • ustawić, by wyświetlało się imię odbiorcy;
  • napisać wiadomość z rabatem, dotyczącą określonej daty, np. "Witaj Iga, wykorzystaj kupon rabatowy do 16.06.2022", dostosowując treść np. do daty dokonania zakupu,
  • zmienić treści w emailu w zależności od danego odbiorcy - np. proponowaną ofertę, czy adres sklepu, uzależniony od tego, gdzie dana osoba przebywa.

Segmentacja

Aby odnieść sukces kampanii email marketingowej nie tylko personalizuj, ale i segmentuj. We FreshMailu udostępniamy wiele możliwości segmentacji, dzięki czemu lepiej dostosujesz wiadomość do danej grupy odbiorców. Możesz podzielić ich wg.:

  • odbiorców, którzy otworzyli emaila i tych, którzy go nie otworzyli;
  • aktywnych i nieaktywnych klientów;
  • wg. danych deklaratywnych, np. miejsca zamieszkania;
  • wg. danych transakcyjnych, np., reagować na dokonane zakupy i proponować podobne produkty.

Dzięki segmentacji możesz wysyłać maile aktywizujące do osób, które nie otworzyły emaila. Wyślij wiadomość z intrygującym tematem i zaproponuj rabat, który będzie trwał jeszcze przez jedną dobę, dzięki czemu zwiększysz szansę na zaangażowanie odbiorcy.

Korzystając z naszego narzędzia możesz mieć pewność, że przez zawiłości personalizacji, segmentacji bądź budowy bazy odbiorców pokierują Cię na bieżąco nasi doradcy, po wyborze odpowiedniego planu wsparcia.

Artykuł sponsorowany


 

 

materiały promocyjne
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »