Ta firma zasila polski budżet miliardami z podatków i promuje na świecie rodzimą kreatywność

5,9 mld zł od 2016 r., w tym 1,6 mld w samym tylko 2021 r. – właśnie tyle z podatków i innych danin wpłynęło w ostatnich latach do krajowej kasy od LPP. Ta odzieżowa spółka notowana na warszawskiej giełdzie zasila polską gospodarkę na taką skalę m.in. dzięki temu, że jest obecna już blisko na 40 światowych rynkach. Jak firma, podkreślając swoje korzenie, promuje na arenie międzynarodowej rodzimą myśl twórczą?

Polska kreatywność na niemal 40 światowych rynkach

Początki LPP sięgają ponad trzy dekady wstecz, kiedy to koledzy z lat studenckich założyli firmę odzieżową. Od tego czasu dynamicznie się ona rozwija, a aktualnie jest już obecna na blisko 40 międzynarodowych rynkach. Oznacza to, że w rzeczach marek Reserved, Sinsay, Cropp, Mohito czy House, należących do wspomnianej spółki, mogą chodzić już m.in. mieszkańcy Londynu, Pragi, Tel Awiwu czy Helsinek. - Docierając do kolejnych krajów i miast, stale pamiętamy o naszych korzeniach. To w Polsce jest nasz cały know-how, niezmiennie od lat to tu zapadają wszelkie kluczowe dla spółki decyzje, tu płacimy podatki, także tu powstają koncepcje naszych kolekcji. Cieszymy się, że polską kreatywnością możemy dzielić się z kolejnymi regionami, promując ją na świecie - mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP. Spółka zamierza dalszy międzynarodowy rozwój.

- W najbliższym czasie, bo jeszcze w tym roku, chcemy wprowadzić nasz najmłodszy brand - Sinsay do Włoch, a w pierwszym kwartale kolejnego roku obrotowego do Grecji. Nasza flagowa marka - Reserved w 2023 r. według planów dotrze natomiast do stolicy mody - Mediolanu. Ponadto zamierzamy rozwijać jej obecność w Londynie. Poza reprezentatywnym salonem przy Oxford Street, który uruchomiliśmy w 2017 r., brand będzie też dostępny w trzech centrach handlowych. Jak widać, w naszej strategii zagranicznego rozwoju, którą zmodyfikowaliśmy w związku z wyjściem z Rosji, skupiamy się aktualnie przede wszystkim na Europie Środkowej, Południowej, ale też Zachodniej - mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP.

Wkład do krajowej kasy

Coraz szersza międzynarodowa obecność marek LPP na międzynarodowych rynkach przełożyła się na to, że w drugim kwartale roku obrotowego 2022/23 (bieżący rok obrotowy firmy kończy się w styczniu 2023 r.) aż 57% przychodów Grupy pochodziło z eksportu. Konsekwentny rozwój m.in. poza granicami kraju wiąże się natomiast z jeszcze większymi wpływami do polskiej kasy ze strony spółki. Tylko od 2016 r. zasiliła ona krajowy budżet łączną kwotą 5,9 mld zł z tytułu podatków i innych danin. W samym 2021 r. wpływy wyniosły 1,6 mld zł. Na tę sumę złożyło się m.in. ponad 761 mln zł VAT-u i przeszło 360 mln zł CIT-u. Wpłata z cła stanowiła natomiast ponad 202 mln zł. To trzy największe składowe łącznej kwoty wpłaconej przez spółkę do krajowej kasy. Rozłożenie sum w pozostałych kategoriach i dodatkowe informacje na temat tego, jakiej wysokości podatki LPP odprowadziło w ostatnich latach można znaleźć na stronie https://www.lpp.com/zrownowazony-rozwoj/wklad-lpp-w-gospodarke-podatki.

- Jesteśmy dumni z tego, że nawet w trakcie pandemii mogliśmy zasilać polską gospodarkę na tak dużą skalę. Wiemy, że kluczowe, szczególnie w tym niepewnym czasie, były odpowiednie decyzje biznesowe oraz elastyczne i szybkie działania adekwatne do zmiennych okoliczności. Zainwestowaliśmy wówczas przede wszystkim w IT i logistykę. Po wynikach spółki widać, że ten kierunek się sprawdził. Planujemy kontynuować rozwój m.in. tych obszarów i wierzymy, że nasze wzrastanie przełoży się na dalsze zasilanie polskiej gospodarki, m.in. w formie podatków, a także docieranie z polską kreatywnością na kolejne światowe rynki - podsumowuje Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP.


Artykuł sponsorowany

.
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »