TUW PZUW zwycięzcą rankingu Gwiazdy Ubezpieczeń

TUW Polski Zakładu Ubezpieczeń Wzajemnych zajął pierwsze miejsce w prestiżowym rankingu Gwiazdy Ubezpieczeń. Został najwyżej oceniony wśród wszystkich ubezpieczycieli w Polsce, a także wśród towarzystw ubezpieczeń wzajemnych.

W rankingu zorganizowanym przez "Dziennik Gazetę Prawną", redakcja porównała prawie 60 działających na polskim rynku zakładów ubezpieczeniowych pod względem skali biznesu, bezpieczeństwa i rentowności oraz dynamiki wzrostu w poszczególnych kategoriach. Aż pięć z 12 wyróżnień trafiło do Grupy PZU, do której należy TUW PZUW.

To największe towarzystwo ubezpieczeń wzajemnych w Polsce i jedyne, które szczyci się międzynarodową oceną ratingową świadczącą o jego wiarygodności. Ubezpiecza przedsiębiorstwa, podmioty lecznicze, samorządy oraz instytucje publiczne i kościelne.

Sukces za sukcesem

- Ostatni rok był dla nas rokiem rekordów. Rekordowy był przypis składki - ponad miliard złotych zebraliśmy na dwa lata przed planem. Rekordowe były zwroty składki dla ubezpieczonych, które świadczą o tym, że formuła ubezpieczeń wzajemnych się sprawdza i przynosi wszystkim wspólne korzyści. Rekordowe było zaangażowanie pracowników - mówi prezes TUW PZUW Rafał Kiliński.

Jak podkreśla, Towarzystwo osiągnęło spektakularne wyniki w ciągu zaledwie siedmiu lat. - Per aspera ad astra. Przez trudy do gwiazd. I to w sensie dosłownym. Prestiżowe wyróżnienie - Gwiazdę Ubezpieczeń - okupiliśmy wielkim trudem. Nie marzyliśmy nawet o takich zaszczytach, gdy siedem lat temu wystawialiśmy pierwszą polisę - przyznaje.

Składka wraca

Ubezpieczenia wzajemne opierają się na współpracy ubezpieczonych, a nie działalności dla zysku. Są formą ubezpieczeniowej spółdzielczości. Ubezpieczeni są jednocześnie członkami towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych. - Dostają zaoszczędzone ze składek pieniądze, jeżeli ich wynik techniczny jest pozytywny, nie ma zbyt wielu szkód albo ich rozmiary są niewielkie - mówi prezes TUW PZUW.

Otrzymała je z powrotem połowa uprawnionych. - Kluczowa jest troska o bezpieczeństwo i minimalizowanie ryzyka. Chcemy uświadamiać ubezpieczonym, że jeżeli pracują nad ryzykiem, to na koniec mogą liczyć na "nagrodę" właśnie w postaci zwrotu części składki - wyjaśnia Rafał Kiliński.

TUW PZUW służy przy tym szerokim wsparciem. Prowadzi bezpłatne audyty bezpieczeństwa mające na celu ograniczanie ewentualnych zagrożeń. Wspiera swoich członków w działaniach prewencyjnych. Na tym buduje swoją rynkową przewagę. - Ilość majątku do ubezpieczenia jest ograniczona i każde z kilkudziesięciu towarzystw ubezpieczeń na rynku chce ten majątek ubezpieczać. Nie każdy jednak jest w stanie dostarczyć usługi, które my dostarczamy - zaznacza prezes Kiliński.

Zapobiegać zamiast leczyć

Jako przykład podaje ubezpieczenia podmiotów medycznych. Oceną ryzyka w tych placówkach zajmuje się wyspecjalizowany zespół TUW PZUW. To lekarze z wieloletnim doświadczeniem medycznym i ubezpieczeniowym. - Badają zagrożenia i związane z tym potrzeby na miejscu, w szpitalu. Wskazują słabe punkty i wydają zalecenia, co zmienić, aby poprawić bezpieczeństwo - tłumaczy Rafał Kiliński.

Lepsza analiza ryzyk pozwala na to, aby im lepiej zapobiegać, a w konsekwencji także oferować ubezpieczonym niższą składkę. Taki cel mają też liczne, finansowane przez TUW PZUW, szkolenia. - Służą podnoszeniu kwalifikacji lekarzy i personelu medycznego. Przekładają się na lepszą opiekę nad pacjentami i ograniczenie liczby zdarzeń niepożądanych - dodaje.

Błędów, jak przyznaje, nie da się jednak zupełnie uniknąć: - Dlatego doradzamy szpitalom, jak komunikować się z pacjentami i otoczeniem, także z mediami, w sytuacji kryzysowej. Uczymy personel medyczny, żeby nie zamiatać błędów pod dywan, lecz od razu zgłaszać problemy. Takie podejście z jednej strony zwiększa szansę na skuteczną pomoc pacjentowi, który ucierpiał na skutek błędu, a z drugiej zmniejsza ryzyko sporu sądowego - opowiada.

Do lekarza bez czekania

Jednym z nowszych i najprężniej rozwijający się obszarów działalności TUW PZUW są ubezpieczenia zdrowotne.

- To pakiety medyczne dla pracowników naszych klientów. Pracownicy i ich rodziny, ubezpieczeni u nas przez swojego pracodawcę, mogą korzystać z opieki medycznej w ponad 2500 przychodniach należących do sieci PZU Zdrowie. Taka liczba placówek, a co za tym idzie lekarzy, skraca do minimum czas oczekiwania: na wizytę u internisty czeka się nie dłużej niż dwa dni, a u specjalisty do pięciu dni - mówi prezes Kiliński.

TUW PZUW oferuje pracodawcom także usługi w dziedzinie medycyny pracy. -  Bierzemy na siebie ciężar organizacji tych badań, a pracodawca nie musi podpisywać umowy z kilkoma czy kilkunastoma podmiotami - wyjaśnia prezes.

Domowa pomoc od ręki

Towarzystwo z sukcesem rozwija także tzw. partnerstwa strategiczne, czyli affinity. - Najprościej rzecz ujmując, chodzi o ubezpieczenia dla klientów naszych klientów. Dzięki affinity korporacyjni klienci TUW PZUW, np. dostawcy prądu czy gazu, mogą oferować swoim indywidualnym odbiorcom dodatkowe usługi - przykładowo ubezpieczenia na wypadek domowych awarii. Oznacza to, że Kowalski, który jest klientem dostawcy energii zrzeszonego w naszym towarzystwie ubezpieczeń wzajemnych, może na przykład skorzystać z usług hydraulika, kiedy pęknie rura w jego mieszkaniu - mówi Rafał Kiliński.

Pomysł chwycił. - Nawiązaliśmy partnerstwa strategiczne z niemal wszystkimi dostawcami mediów i nie tylko. Z naszych usług korzysta już jakieś pół miliona Polaków. To perspektywiczna dziedzina, a my wykorzystujemy wszystkie możliwości, aby dalej dynamicznie się rozwijać. Formuła partnerstw strategicznych, obok ubezpieczeń zdrowotnych, to dla nas przyszłość i pomysł na dalszy rozwój - podsumowuje prezes TUW PZUW.

Główne wyróżnienie w rankingu Gwiazdy Ubezpieczeń odebrał prezes TUW PZUW Rafał Kiliński

Artykuł sponsorowany

materiały promocyjne
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »