Kulczyk kupi PTE Dom

TUiR Warta scedowała na Kulczyk Holding prawo nabycia 50% udziałów w PTE Dom. Umowa dojdzie do skutku, jeśli Kulczyk Holding otrzyma zgodę od UNFE. Umowa cesji została zawarta za zgodą Citibanku.

TUiR Warta scedowała na Kulczyk Holding prawo nabycia 50% udziałów w PTE Dom. Umowa dojdzie do skutku, jeśli Kulczyk Holding otrzyma zgodę od UNFE. Umowa cesji została zawarta za zgodą Citibanku.

Według analityków, nabycie akcji Domu zwiększyłoby wartość towarzystwa ubezpieczeniowego. Jest to szczególnie ważne ze względu na toczące się negocjacje sprzedaży akcji Warty inwestorowi strategicznemu. Po wycofaniu się z PTE Citibanku Warta byłaby jedynym właścicielem towarzystwa. Wprawdzie udział rynkowy OFE Dom nie pozwala na osiągnięcie rentowności, jednak ewentualnemu inwestorowi otwierałby dostęp do rynku emerytalnego. Z jednej strony więc być może cesja praw na Kulczyk Holding oznacza, że umowa sprzedaży akcji Warty nie będzie obejmowała PTE Dom.

Reklama

W takim razie PTE może zostać wkrótce sprzedane lub połączone z innym, a Kulczykowi zależy na pozostawieniu sobie kontroli nad nim. Jednak z drugiej strony ze względu na dotychczas zaangażowane środki sprzedaż samego PTE jest zdecydowanie mniej korzystna. W dużo większym stopniu podnosi ona wartość akcji ubezpieczyciela. Być może Warta ze względu na utrzymanie norm wypłacalności nie może pozwolić sobie na samodzielne odkupienie udziałów od Citibanku. Ustawa o funduszach emerytalnych wymaga bowiem, aby kapitały PTE opłacane były ze środków własnych. W ostatnich tygodniach natomiast na żądanie akcjonariuszy Warta wypłaciła dwukrotnie wyższą dywidendę niż planował zarząd. Na jedną akcję przypadało 5,83 zł, co w sumie dawało 35,3 mln zł. W ręce Kulczyk Holding trafiło ponad 70% środków.

Parkiet
Dowiedz się więcej na temat: Holding | PTE
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »