Na tym rynku jest tylko jeden lider

Kwiecień przyniósł kontynuację spadku liczby klientów OFE, zapoczątkowanego w zeszłym miesiącu. Tym razem liczba uczestników funduszy emerytalnych zmniejszyła się o -1,6 tys. osób, do poziomu 15,7 mln.

Kwiecień przyniósł kontynuację spadku liczby klientów OFE, zapoczątkowanego w zeszłym miesiącu. Tym razem liczba uczestników funduszy emerytalnych zmniejszyła się o -1,6 tys. osób, do poziomu 15,7 mln.

W sumie, w ciągu dwóch ostatnich miesięcy, liczba drugofilarowych klientów spadła o -3,1 tys. osób. Nietypową sytuację ZUS tłumaczy bądź wykreśleniem członkostw, np. w wyniku składania wniosków emerytalnych, bądź operacją scalania kont w Centralnym Rejestrze Członków OFE, będącej wynikiem porządkowania rejestru. Działania te mają za zadanie doprowadzić do stanu, aby każda osoba była przyporządkowana do jednego konta.

W kwietniu, jedynym funduszem, który odnotował wzrost liczby klientów był ING OFE, w przypadku którego wyniósł on +238 osób. Fundusz ten nie tracił również klientów w marcu pozyskując wówczas +544 osób. Reszta funduszy odnotowała zmniejszenie się liczby uczestników, w tym w największym stopniu dotknęło ono OFE PZU "Złota Jesień" (-407 osób) oraz Aviva OFE (-321 osób).

Reklama

Licząc od początku roku w największym stopniu zwiększyła się liczba uczestników PKO Bankowy OFE. Głównie dzięki styczniowemu losowaniu oraz lutowym transferom, liczba członków tego funduszu zwiększyła się o blisko +59 tys. osób, czyli aż o jedną dziesiątą. Tym samym fundusz awansował na 9-tą pozycję z 598,4 tys. osób. Wzrost o ponad 50 tys. nowych członków zanotowały również AXA OFE i Generali OFE. W tym czasie 5 funduszom zmalała liczba uczestników, w tym w największym stopniu w Aviva OFE (-10,5 tys.).

Zespół Analiz Online

Analizy OnLine
Dowiedz się więcej na temat: kwiecień
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »