Reklama

70-latka padła ofiarą oszusta. Straciła 170 tysięcy złotych

Z 70-letnią mieszkanką gm. Poniatowa skontaktował się przez internet fałszywy dyrektor żeglugi morskiej. Przekonał kobietę, że wysłał do niej przesyłkę, w której jest sejf z 500 tys. euro. Musiała zapłacić cło, żeby pieniądze stały się jej własnością. Starsza pani straciła 170 tys. zł.

Jak powiedziała oficer prasowy asp. sztab. Edyta Żur z Komendy Powiatowej Policji w Opolu Lubelskim, zgłoszenie o oszustwie wpłynęło na komendę w niedzielę.

- Do mieszkanki gminy Poniatowa poprzez portal społecznościowy odezwał się fałszywy dyrektor żeglugi z Hamburga. Pisał kobiecie, że jest wdowcem i płynie właśnie po Oceanie Indyjskim z towarem, który jego firma ma dostarczyć odbiorcy - wyjaśniła Żur. Dalej snuł bajkę o tym, że "jego statek na oceanie został napadnięty przez piratów", a on ma dla niej paczkę z sejfem, w którym jest pół miliona euro. - Jednak, aby otrzymać przesyłkę, kobieta musiała opłacić cło - zrelacjonowała policjantka.

Reklama

70-latka, chcąc wykupić przesyłkę z sejfem, zgodnie z poleceniami oszusta dokonywała "opłat celnych". Wydała na to swoje oszczędności i zaciągnęła pożyczki bankowe.

- Kiedy okazało się, że musi za 14 tysięcy złotych opłacić jeszcze śmigłowiec, który zabierze sejf z morza na ląd, oświadczyła mężczyźnie, że nie jest w stanie opłacić tej kwoty. Wtedy kontakt się urwał, a 70-latka zrozumiała, że padła ofiarą oszusta - powiedziała.

Policja apeluje o rozsądne zawieranie internetowych znajomości. - Gang działających w ten sposób oszustów na całym świecie wyszukuje potencjalne ofiary, zakłada konta na różnych portalach i próbuje oszukiwać nieświadomych użytkowników internetu. Dlatego pamiętajmy o zasadzie ograniczonego zaufania - podsumowała Żur.

Grupa Polsat Plus i Fundacja Polsat razem dla dzieci z Ukrainy

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »