Amplico z bankiem
Coraz więcej firm ubezpieczeniowych w Polsce wprowadza usługę bankassurance. W 2000 dołączy do nich również Amplico Life.
Christopher Large, nowy prezes Amplico Life, (poprzednio prezes Nationale Nederlanden) zapowiada w przyszłym roku zmianę strategii firmy i skupienie jej wysiłków przede wszystkim na podnoszeniu jakości obsługi klienta. Agenci mają być doradcami klientów. Firma nie będzie rozszerzać sieci dystrybucji swoich produktów poprzez biura. Klienci uzyskają natomiast stopniowo coraz szerszy dostęp do usług poprzez Internet. Firma chce m.in. zaoferować klientowi możliwość samodzielnego skalkulowania składki z wykorzystaniem internetowej ściągawki, czy kupno polisy przez telefon. W tym celu Amplico chce znacznie uprościć ogólne warunki ubezpieczenia pokazując co jest, a co nie jest objęte ochroną ubezpieczeniową. Specjaliści z Amplico Life dążą również do tego, aby ich klienci mogli dopasowywać produkty firmy do swoich indywidualnych potrzeb. W tym celu zmieni się nieco konstrukcja polis. Będą to zatem proste w konstrukcji produkty umożliwiające dokupienie dodatkowych opcji.
Zarząd Amplico Life zastanawia się również nad stopniowym wprowadzaniu usług typu bankassurance we współpracy z należącym do tej samej grupy finansowej bankiem AIG Bank (dawniej Bank Podlaski) i ubezpieczycielem majątkowym AIG Poland. Do grupy takich produktów należy m.in. ubezpieczanie kredytów hipotecznych albo możliwość wystawienia karty kredytowej przez agenta ubezpieczeniowego.