Anglia: Banki zabiegają o Polaków

W Wielkiej Brytanii rusza pierwszy "polski" bank. Lloyds TSB rekrutuje personel władający językiem polskim, wydaje po polsku broszury oraz formularze potrzebne do otwarcia konta i innych formalności bankowych.

Jak pisze wtorkowy "Daily Mail", Lloyds TSB jako pierwszy bank na Wyspach zainteresował się najszybciej rosnąca mniejszością etniczną. Od poniedziałku wprowadził on szereg innowacje w 130 oddziałach banku położonych w londyńskich okolicach najgęściej zamieszkanych przez Polaków, w tym Ealing, Golders Green, Hammersmith, Wood Green, Covent Garden i Oxford Street.

Bank Lloyds TSB zaczął też wydawać w języku polskim broszury i formularze wniosków o otwarcie konta. Uprościł ponadto przepisy w taki sposób, by Polacy przybywający na Wyspy Brytyjskie mogli natychmiast otworzyć konto, okazując tylko paszport, zamiast - jak wcześniej - dwa rodzaje dokumentu tożsamości, w tym jeden potwierdzający miejsce zamieszkania.

Reklama

Jak podkreśla dziennik, od momentu wejścia Polski do UE około 265 tys. Polaków wystąpiło o pozwolenie na pracę w Wielkiej Brytanii.

- Oblicze siły roboczej w Wielkiej Brytanii zmienia się i polska społeczność odgrywa w nim coraz większą rolę - cytuje gazeta jednego z dyrektorów Lloyds TSB Gerrarda Schmida. - To zdecydowanie szybko rosnąca społeczność, która wypełnia luki na rynku pracy. Mają znakomite perspektywy i potrzebują konta bankowego, z którego będą mogli korzystać podczas pobytu w Wielkiej Brytanii - dodał Schmid.

Z badania przeprowadzonego przez bank wynika, że 41 proc. Polaków chcących wyjechać do Wielkiej Brytanii zamierza osiąść w Londynie.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: bank | Lloyds | Anglia | konta | bańki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »