Banki - oddział musi być

Liczba klientów dokonujących transakcji przez Internet i telefon szybko rośnie. W kilku dużych bankach detalicznych w ciągu miesiąca średnio przeprowadzają oni 2,3 mln takich transakcji - pisze "Rzeczpospolita". Mimo to nie spada znacząco liczba klientów osobiście odwiedzających oddziały.

Na początku października prawie 3 mln osób miało dostęp do swoich pieniędzy drogą elektroniczną. Część z nich nie odwiedza już w ogóle oddziałów i dokonuje wszystkich operacji przez internet. Jednak wiele osób nadal woli załatwiać swoje sprawy finansowe w placówce. Dlatego, jak potwierdzają bankowcy, chociaż rośnie liczba transakcji elektronicznych, nie maleje proporcjonalnie grupa osób odwiedzających oddziały - pisze gazeta.

Same banki, aby minimalizować koszty działalności, zachęcają swoich klientów do korzystania z elektronicznego dostępu do rachunku, m.in. poprzez atrakcyjne ceny i oferty promocyjne. Zwykle przelew przez Internet czy telefon jest o wiele tańszy niż w placówce bankowej.

Reklama

Drogą elektroniczną najczęściej klienci sprawdzają stan swojego rachunku, zadłużenie na karcie kredytowej i zakładają lokaty. Rzadko decydują się w ten sposób złożyć wniosek o kredyt. Wzrost liczby klientów korzystających z usług elektronicznych przyczynił się do zmniejszenia kolejek i podniesienia jakości obsługi w oddziałach.

Wydaje się, że chociaż internet oraz bankowość telefoniczna będą coraz bardziej popularne, to nigdy nie staną się bezpośrednią konkurencją dla placówek bankowych.

Więcej w dzisiejszym wydaniu "Rzeczpospolitej"

Załóż konto bankowe przez internet

INTERIA.PL/Rzeczpospolita
Dowiedz się więcej na temat: bank | oddziały | mus | internet | bańki | telefon | oddział
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »