Banki zapowiadają przerwy techniczne. Klienci będą mieli też problem z profilem zaufanym

W najbliższy weekend klienci kilku banków muszą liczyć się z komplikacjami w związku z prowadzonymi pracami modernizacyjnymi. Na działanie banków wpływ będzie miała także ogłoszona przez Ministerstwo Cyfryzacji przerwa techniczna profilu zaufanego - od godz. 20:00 w piątek do godz. 16:00 w sobotę.

Wystąpią problemy głównie z płatnościami w internecie, aplikacjami mobilnymi i Blikiem. Dotyczą one banków:

  • PKO BP
  • Santander Bank Polska
  • Bank BPS
  • Credit Agricole
  • ING Bank Śląski
  • Velo Bank
  • Bank Pocztowy
  • Toyota Bank

PKO BP. Przerwa już w piątek wieczorem

  Z powodu prac serwisowych w PKO BP z piątku na sobotę (19/20 stycznia) od godz. 20:00 do godz. 5:00 nie będzie można skorzystać z opcji PKO Ubezpieczenia w aplikacji IKO i serwisie iPKO. Dotyczy to usług: Moje Podróże24, PKO DOM, PKO MOTO, Moje Życie24, PKO Ubezpieczenie dziecka i Assistance. Jednocześnie z piątku na sobotę (19/20 stycznia) od godz. 20:00 do godz. 16:00 nie będzie możliwe:

  •        logowanie się do usług administracji publicznej przez opcję profil zaufany
  •        podpisywanie dokumentów przy użyciu profilu zaufanego

Logowanie do większości usług administracji publicznej przez opcję bankowości elektronicznej będzie działać bez zmian.

Santander Bank Polska. Przerwa w piątek przed północą

Z powodu prac technicznych w Santander Banku w nocy z piątku na sobotę (19/20 stycznia) od godz. 23:00 do godz. 6:00 nie będą działać:

Reklama
  •        bankowość internetowa
  •        aplikacja mobilna
  •        przelewy natychmiastowe (Express Elixir, BlueCash)
  •        płatności w sklepach internetowych (Przelew24)
  •        Blik
  •        Kantor Santander (od godz. 22:00)

W tym czasie bez zakłóceń działać będą karty, bankomaty i wpłatomaty.

Bank BPS. Nieczynne serwery

Z powodu prac modernizacyjnych na serwerach MojeID oraz Blik w Banku BPS z piątku na sobotę (19/20 stycznia) od godz. 21:00 do godz. 3:00 wyłączona będzie możliwość autoryzowania się poprzez MojeID i dokonywania transakcji z kodem T6 oraz przelewów P2.

Credit Agricole. Kilka godzin bez Blika

Z powodu prac serwisowych w Credit Agricole w nocy z soboty na niedzielę (20/21 stycznia) od godz. 23:00 do godz. 8:00 nie będą dostępne:

  •        aplikacja mobilna
  •        CA24 eBank
  •        Przelew Online
  •        Blik

 W tym czasie klienci nie dostaną też powiadomień SMS o wykonanej transakcji kartą. Na infolinii banku będzie można wyłącznie zastrzec kartę. Wpłaconą gotówkę we wpłatomacie bank zaksięguje po zakończeniu przerwy. Karty płatnicze w sklepach i punktach usługowych oraz przy wypłacie z bankomatów będą działać normalnie. Jednak na wszelki wypadek należy mieć przy sobie gotówkę.

ING Bank Śląski. Noc bez bankomatów i Blika

Z powodu prac technicznych w ING Banku Śląskim w nocy z soboty na niedzielę (20/21 stycznia) od godz. 23:30 do godz. 4:30 wystąpią czasowe utrudnienia w korzystaniu z usług bankowych, w tym:

  • bankomatów i wpłatomatów
  • systemu bankowości internetowej Moje ING i jego wersji mobilnej
  • systemu bankowości internetowej ING Business i jego wersji mobilnej
  • płatności Blik
  • przelewów ekspresowych
  • płatności internetowych za pomocą Płać z ING
  • płatności kartami w internecie z 3DSecure, czyli tych, które są dodatkowo potwierdzane w aplikacji lub jednorazowym kodem SMS
  • automatycznego poboru opłat za przejazd autostradami
  • specjalnego interfejsu PSD2
  • transakcji we wrzutniach, które mogą być realizowane offline
  • dokonywania zakupu produktów w Moim ING i na stronie www.ing.pl (w tym pożyczek i kont, także oszczędnościowych)

 Ponadto mogą występować problemy w realizacji transakcji kartowych i nie będzie można aktywować kart, zmieniać limitów transakcyjnych i nadawać kodów PIN. ING przypomina też, że 19 stycznia (piątek) o godz. 20:00 rozpoczną się prace serwisowe profilu zaufanego. Ministerstwo Cyfryzacji zakończy je 20 stycznia (sobota) o godz. 16:00. W tym czasie nie będzie można:

  • zakładać profilu zaufanego
  • podpisywać dokumentów podpisem zaufanym
  • logować się do usług administracji publicznej

Velo Bank. Kilka godzin bez Blika

Prace modernizacyjne w Velo Banku w nocy z soboty na niedzielę (20/21 stycznia) od godz. 23:50 do godz. 5:15 spowodują, że nie będą działać:

  • bankowość internetowa
  • bankowość mobilna
  • Blik
  • opcja płatności kartą online

Bez zmian można będzie wpłacać i wypłacać gotówkę z bankomatów za pomocą kart. Normalnie będą działać także płatności kartą płatniczą oraz zbliżeniowo poprzez telefon, zegarek czy opaskę w sklepach stacjonarnych.

Bank Pocztowy. Bez kart płatniczych

Z powodu prac technicznych w Banku Pocztowym w niedzielę (21 stycznia) klienci muszą liczyć się z trudnościami dotyczącymi funkcjonowania kart płatniczych:

  • od godz. 2:00 do godz. 7:00 wystąpi brak możliwości wykonywania transakcji 3Dsecure wymagających uwierzytelnienia poprzez podanie kodu wysyłanego przez SMS (nie dotyczy to transakcji w internecie, które wymagają uwierzytelnienia 3D Secure w bankowości elektronicznej)
  • brak możliwości pobrania danych karty w bankowości elektronicznej, w tym kodu CVC2
  • brak możliwości zamówienia karty wirtualnej w trybie online
  • od godz. 3:00 do godz. 7:00 wystąpi brak możliwości przyłączania kart do portfeli cyfrowych XIAOMI PAY/ FIT BIT/ GARMIN PAY/ GOOGLE PAY/APPLE PAY

Toyota Bank. Bez bankowości elektronicznej

Z powodu prac serwisowych w Toyota Banku w niedzielę (21 stycznia) od godz. 8:00 do godz. 18:00 mogą wystąpić utrudnienia w dostępie do:

  • systemu bankowości elektronicznej
  • autoryzacji płatności kartowych
  • automatycznego serwisu telefonicznego
  • wyciągów oraz usług tzw. szybkich płatności

Opr. JB

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »