Banki zapowiadają przerwy techniczne. Klienci będą mieli też problem z profilem zaufanym
W najbliższy weekend klienci kilku banków muszą liczyć się z komplikacjami w związku z prowadzonymi pracami modernizacyjnymi. Na działanie banków wpływ będzie miała także ogłoszona przez Ministerstwo Cyfryzacji przerwa techniczna profilu zaufanego - od godz. 20:00 w piątek do godz. 16:00 w sobotę.
Wystąpią problemy głównie z płatnościami w internecie, aplikacjami mobilnymi i Blikiem. Dotyczą one banków:
- PKO BP
- Santander Bank Polska
- Bank BPS
- Credit Agricole
- ING Bank Śląski
- Velo Bank
- Bank Pocztowy
- Toyota Bank
Z powodu prac serwisowych w PKO BP z piątku na sobotę (19/20 stycznia) od godz. 20:00 do godz. 5:00 nie będzie można skorzystać z opcji PKO Ubezpieczenia w aplikacji IKO i serwisie iPKO. Dotyczy to usług: Moje Podróże24, PKO DOM, PKO MOTO, Moje Życie24, PKO Ubezpieczenie dziecka i Assistance. Jednocześnie z piątku na sobotę (19/20 stycznia) od godz. 20:00 do godz. 16:00 nie będzie możliwe:
- logowanie się do usług administracji publicznej przez opcję profil zaufany
- podpisywanie dokumentów przy użyciu profilu zaufanego
Logowanie do większości usług administracji publicznej przez opcję bankowości elektronicznej będzie działać bez zmian.
Z powodu prac technicznych w Santander Banku w nocy z piątku na sobotę (19/20 stycznia) od godz. 23:00 do godz. 6:00 nie będą działać:
- bankowość internetowa
- aplikacja mobilna
- przelewy natychmiastowe (Express Elixir, BlueCash)
- płatności w sklepach internetowych (Przelew24)
- Blik
- Kantor Santander (od godz. 22:00)
W tym czasie bez zakłóceń działać będą karty, bankomaty i wpłatomaty.
Z powodu prac modernizacyjnych na serwerach MojeID oraz Blik w Banku BPS z piątku na sobotę (19/20 stycznia) od godz. 21:00 do godz. 3:00 wyłączona będzie możliwość autoryzowania się poprzez MojeID i dokonywania transakcji z kodem T6 oraz przelewów P2.
Z powodu prac serwisowych w Credit Agricole w nocy z soboty na niedzielę (20/21 stycznia) od godz. 23:00 do godz. 8:00 nie będą dostępne:
- aplikacja mobilna
- CA24 eBank
- Przelew Online
- Blik
W tym czasie klienci nie dostaną też powiadomień SMS o wykonanej transakcji kartą. Na infolinii banku będzie można wyłącznie zastrzec kartę. Wpłaconą gotówkę we wpłatomacie bank zaksięguje po zakończeniu przerwy. Karty płatnicze w sklepach i punktach usługowych oraz przy wypłacie z bankomatów będą działać normalnie. Jednak na wszelki wypadek należy mieć przy sobie gotówkę.
Z powodu prac technicznych w ING Banku Śląskim w nocy z soboty na niedzielę (20/21 stycznia) od godz. 23:30 do godz. 4:30 wystąpią czasowe utrudnienia w korzystaniu z usług bankowych, w tym:
- bankomatów i wpłatomatów
- systemu bankowości internetowej Moje ING i jego wersji mobilnej
- systemu bankowości internetowej ING Business i jego wersji mobilnej
- płatności Blik
- przelewów ekspresowych
- płatności internetowych za pomocą Płać z ING
- płatności kartami w internecie z 3DSecure, czyli tych, które są dodatkowo potwierdzane w aplikacji lub jednorazowym kodem SMS
- automatycznego poboru opłat za przejazd autostradami
- specjalnego interfejsu PSD2
- transakcji we wrzutniach, które mogą być realizowane offline
- dokonywania zakupu produktów w Moim ING i na stronie www.ing.pl (w tym pożyczek i kont, także oszczędnościowych)
Ponadto mogą występować problemy w realizacji transakcji kartowych i nie będzie można aktywować kart, zmieniać limitów transakcyjnych i nadawać kodów PIN. ING przypomina też, że 19 stycznia (piątek) o godz. 20:00 rozpoczną się prace serwisowe profilu zaufanego. Ministerstwo Cyfryzacji zakończy je 20 stycznia (sobota) o godz. 16:00. W tym czasie nie będzie można:
- zakładać profilu zaufanego
- podpisywać dokumentów podpisem zaufanym
- logować się do usług administracji publicznej
Prace modernizacyjne w Velo Banku w nocy z soboty na niedzielę (20/21 stycznia) od godz. 23:50 do godz. 5:15 spowodują, że nie będą działać:
- bankowość internetowa
- bankowość mobilna
- Blik
- opcja płatności kartą online
Bez zmian można będzie wpłacać i wypłacać gotówkę z bankomatów za pomocą kart. Normalnie będą działać także płatności kartą płatniczą oraz zbliżeniowo poprzez telefon, zegarek czy opaskę w sklepach stacjonarnych.
Z powodu prac technicznych w Banku Pocztowym w niedzielę (21 stycznia) klienci muszą liczyć się z trudnościami dotyczącymi funkcjonowania kart płatniczych:
- od godz. 2:00 do godz. 7:00 wystąpi brak możliwości wykonywania transakcji 3Dsecure wymagających uwierzytelnienia poprzez podanie kodu wysyłanego przez SMS (nie dotyczy to transakcji w internecie, które wymagają uwierzytelnienia 3D Secure w bankowości elektronicznej)
- brak możliwości pobrania danych karty w bankowości elektronicznej, w tym kodu CVC2
- brak możliwości zamówienia karty wirtualnej w trybie online
- od godz. 3:00 do godz. 7:00 wystąpi brak możliwości przyłączania kart do portfeli cyfrowych XIAOMI PAY/ FIT BIT/ GARMIN PAY/ GOOGLE PAY/APPLE PAY
Z powodu prac serwisowych w Toyota Banku w niedzielę (21 stycznia) od godz. 8:00 do godz. 18:00 mogą wystąpić utrudnienia w dostępie do:
- systemu bankowości elektronicznej
- autoryzacji płatności kartowych
- automatycznego serwisu telefonicznego
- wyciągów oraz usług tzw. szybkich płatności
Opr. JB