Bankomat nie wydał pieniędzy i nie ma ich na koncie? Oto, co musisz zrobić

Nie udało ci się wypłacić pieniędzy z bankomatu, a mimo to konto zostało obciążone? Warto wiedzieć, co zrobić w takiej sytuacji. Wyjaśniamy, jak odzyskać utracone środki.

Bankomat nie wypłacił pieniędzy. Dlaczego?

Zazwyczaj bankomat nie wypłaca gotówki, kiedy stan konta bankowego nie pozwala na wypłacenie żądanej kwoty lub zostały przekroczone dzienne limity wypłat. Jednak w tym przypadku konto nie jest obciążone, a wiele bankomatów podaje przyczynę, dla której transakcja nie jest realizowana.

W rzadkich przypadkach jednak bankomat może pobrać pieniądze z konta bankowego, ale nie wypłacić gotówki. Jest to zazwyczaj spowodowane awarią maszyny, błędami w łączeniu na linii między bankomatem a bankiem, a także uszkodzeniem karty.

Reklama

Jak odzyskać pieniądze?

Uspokajamy: takie sytuacje zdarzają się rzadko, ale jednak niekiedy do nich dochodzi. Gdyby przydarzył ci się taki wypadek, pamiętaj, aby pobrać potwierdzenie transakcji. Może być ono podstawą reklamacji.

W następnej kolejności należy zadzwonić na infolinię swojego banku. Co ważne, nie ma tutaj znaczenia, czy pieniądze próbowałeś pobrać z bankomatu należącego do tego banku czy obcego.

Na infolinii należy złożyć reklamację - procedura zawsze jest taka sama, na terenie całej Unii Europejskiej. Zgłoszenie telefoniczne jest o tyle wygodne, że nie wymaga wizyty w placówce i można je wykonać niemal o każdej godzinie. Jeśli jednak z różnych przyczyn nie jest to dla nas wygodny sposób, możemy udać się do placówki bankowej lub złożyć reklamację listownie.

Niektóre banki pozwalają na złożenie reklamacji drogą elektroniczną, za pośrednictwem aplikacji bankowej. Zazwyczaj jest to najszybsza droga do rozwiązania sprawy.

Jakie dane należy podać w reklamacji?

reklamacji (niezależnie od drogi jej składania) muszą znaleźć się dane właściciela karty, konkretne dane dotyczące miejsca i czasu zdarzenia, informacje o ewentualnych komunikatach z ekranu bankomatu, wysokość pobranej błędnie kwoty, numer bankomatu i nazwa banku, który obsługuje maszynę.

Po złożeniu reklamacji operator sprawdza zapisy pracy bankomatu. Porównuje kwotę znajdującej się w nim gotówki do zadeklarowanych wypłaconych kwot. Jeśli występuje nadwyżka pieniędzy, reklamacja jest rozpatrywana pozytywnie.

Zwrot pieniędzy w takiej sytuacji występuje maksymalnie do 30 dni od zdarzenia, ale w większości przypadków środków na koncie można spodziewać się w dobę od reklamacji. Jeśli kwota była wysoka, warto dowiedzieć się od banku, jaki jest sposób wniesienia wniosku o przyznanie odszkodowania za zaistniałą sytuację.

Czy bank może rozpatrzyć reklamację negatywnie?

Jeśli w bankomacie nie zostaną odnotowane nadwyżki gotówki, bank nie będzie miał podstaw do pozytywnego rozpatrzenia wniosku. Niekiedy negatywną odpowiedź można również otrzymać ze względu na niepełne informacje dotyczące zdarzenia lub brak dowodów na jego zaistnienie.

W takiej sytuacji można względem banku wystąpić na drogę sądową albo zgłosić sprawę do BAK (Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego). Instytucja ta zajmuje się rozstrzyganiem sporów i mediacją między bankiem a konsumentami.

KO

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: bankomat | pieniądze | rachunek bankowy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »