Reklama

Bilety grozy - wersja lotnicza

Klienci płacą nawet kilka razy więcej niż na początku roku, a to oznacza prawdziwe żniwa dla lotniczych przewoźników.

Jak czytamy w "Rzeczpospolitej", linie lotnicze starają się zagospodarować wielki popyt na podróże. "Lotniska się zapchały, rejsów jest mniej, więc zadziałało prawo rynku. Ceny biletów wystrzeliły. Lufthansa, która mocno ograniczyła siatkę połączeń, sprzedaje już tylko najdroższe bilety. Opłaciło się. W II kwartale firma spodziewa się 300-400 mln euro zysku. Podróż z Warszawy przez Frankfurt na lotnisko JFK w Nowym Jorku w lipcu to wydatek 5,5 tysiąca złotych za bilet w jedną stronę w klasie ekonomicznej. W sierpniu jest taniej - 3800 zł za najtańszy rejs" - informuje gazeta.

Dodaje, że w LOT biletów na tym kierunku w ekonomii na najbliższe rejsy już nie ma. "Można polecieć, ale na ostatnich miejscach w biznesie za 8200 złotych w jedną stronę. LOT także nie omieszkał podnieść cen. Za bilet na lipiec w obie strony z Warszawy do Paryża u polskiego przewoźnika trzeba zapłacić 2200 zł, podczas gdy było to zwykle 700-800 zł. LOT wykorzystuje też rezerwy lotniska na Okęciu i skrupulatnie zagospodarowuje to, co porzuciły zwłaszcza Lufthansa i KLM. Warszawa stała się portem tranzytowym dla lecących z Baku, Erywania, Tbilisi, Bałkanów oraz Indii" - wskazano.

Reklama

Pomagajmy Ukrainie - Ty też możesz pomóc!

W "Rz" napisano, że podróż na trasie Mumbaj- Warszawa-Toronto w klasie ekonomicznej tego lata to wydatek ok. 12 tys. zł. Ile ostatecznie LOT zarobi tego lata, jest dlań kluczowe. Od wyników finansowych III kw. zależy, czy będzie potrzebował kolejnej transzy pomocy publicznej. O takiej ewentualności mówił prezes LOT Rafał Milczarski w maju 2022 r.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »