BLIK coraz popularniejszy w e-sklepach

Już prawie co dziesiąty kupujący w internecie najczęściej wybiera BLIKA. W ten sposób można zapłacić już w 65 tys. e-sklepów.

Dostęp do BLIKA w aplikacjach bankowości mobilnej ma ok. 70 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych.

Jak wskazuje raport "Smart Okazje", nowoczesne technologie ułatwiają nie tylko wybór produktów, ale też płatności. Co piąty internauta zna BLIKA, a co trzeci ze znających korzysta z tej metody.

BLIK to polski standard płatności telefonem. Oprócz możliwości szybkiego płacenia w internecie, pozwala wypłacać gotówkę z bankomatów, płacić w tradycyjnych sklepach oraz przelewać natychmiastowo pieniądze innym użytkownikom na numer telefonu bez znajomości numeru ich rachunku bankowego.

Reklama

Co trzeci użytkownik BLIKA pierwszy raz wykorzystał to rozwiązanie przy okazji wypłaty pieniędzy z bankomatu. Co czwarty internauta korzystający z BLIKA płaci nim za zakupy w internecie, a 28 proc. również w sklepach stacjonarnych.

Badania Mobile Institute pokazują, że wygoda dla e-konsumentów staje się kluczowym czynnikiem zakupowym. Co piąta rezygnuje z zakupów w sklepie internetowym z powodu zbyt skomplikowanego procesu składania zamówienia, a ponad 22 proc. przez konieczność zakładania konta. Aż jedna czwarta internautów rezygnuje z zakupów, jeśli sklep nie ma ich ulubionych form płatności.

- Łącznie aż 65 proc. badanych wskazuje kwestie związane z wygodą jako powody porzucania koszyka zakupowego. Z naszych doświadczeń wynika, że dzięki nowej funkcjonalności - "jednemu kliknięciu" BLIK - odsetek porzuconych transakcji może spaść nawet do 10 proc., przy 24 proc. w przypadku innych metod płatności - tłumaczy Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu BLIK.

Z BLIKA w aplikacjach bankowości mobilnej może korzystać już 70 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior, Millennium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski. Z BLIKA mogą korzystać również klienci Getin Banku, Inteligo, Orange Finanse i T-Mobile Usługi Finansowe, a wkrótce także Credit Agricole oraz Raiffeisen Banku.

Do systemu powinien wkrótce dołączyć także Pekao, drugi co do wielkości bank na polskim rynku.

Raport "Smart okazje. Zwyczaje zakupowe Polaków" powstał na podstawie badania, które przeprowadził Mobile Institute na zlecenie AdRetail we współpracy z Polskim Standardem Płatności.

mn

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: płatności mobilne | BLIK | internet
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »