Reklama

BZ WBK - ekspresowy transfer części DB Polska

Bank Zachodni WBK i Deutsche Bank Polska przygotowują się do szybkiej integracji zaplanowanej na czwarty kwartał napisał dzisiejszy Puls Biznesu. Sprawa dotyczy włączenie wydzielonej części Deutsche Bank Polska w tym 380 tys. klientów.

Jak pisze "PB", uzyskaliśmy większość wymaganych zgód, w tym naszych akcjonariuszy oraz Komisji Nadzoru Finansowego na włączenie wydzielonej części DB Polska. Fuzja zostanie przeprowadzona w jeden weekend.

Planujemy, że transakcja odbędzie się w IV kwartale tego roku, a nie, jak podano, we wrześniu - mówi Patryk Nowakowski, dyrektor zarządzający pionem Transformacji Cyfrowej w Banku Zachodnim WBK.

Deutsche Bank Polska nie zniknie z polskiego rynku - będzie nadal prowadził działalność w obszarze bankowości korporacyjnej i inwestycyjnej oraz utrzyma portfel hipotek walutowych, tym samym pozostając w rękach niemieckiego właściciela.

Reklama

Zdaniem analityka Andrzeja Powierzy z Citi Handlowego, sposób ekspresowego połączenia w dużym stopniu wynika z kształtu przejęcia, gdzie następuje przejęcie biznesu bez systemów informatycznych, dlatego fuzja prawna i operacyjna muszą dojść do skutku w tym samym czasie. Więcej w dzisiejszym wydaniu "PB".

..............................

Przypomnijmy, ze Bank Zachodni WBK we wrześniu przyjmie nazwę swojego hiszpańskiego właściciela; rebranding ma być ekspresowy, ale za to bardzo głośny - poinformował również ostatnio "Puls Biznesu".

Według informacji gazety, na początku września rusza prawny i operacyjny rebranding Banku Zachodniego WBK, który zmienia nazwę na Santander Bank Polska. W pierwszy piątek miesiąca w mediach mają pojawić się na ten temat spoty reklamowe, które będą emitowane do końca roku.

Na sobotę i niedzielę (8 i 9 września) zaplanowano zmiany systemowe oraz ekspresową migrację 380 tys. klientów Deutsche Banku Polska, przejętego w grudniu przez hiszpańskiego Santandera - podaje "PB".

"Jak podkreśla Michał Gajewski, prezes (jeszcze) BZ WBK, zmiany przeprowadzone w rekordowym tempie to precedens w Polsce" - pisze gazeta.

Zmiana marki to wydatek rzędu ok. 60-70 mln zł. "Kwota nie odbiega od średniej rynkowej i, zgodnie z deklaracją Michała Gajewskiego, w całości zostanie uwzględniona w tegorocznym bilansie" - czytamy w artykule.

Zdaniem analityka inwestycja ta nie przyniesie wymiernych korzyści trzeciemu bankowi w Polsce. "Nie widzę potrzeby zmiany nazwy" - mówił dla "Pulsu Biznesu" Marcin Materna, dyrektor departamentu analiz Millennium.

Jego zdaniem "BZ WBK jest głęboko zakorzeniony w świadomości Polaków, a Santander nie ma u nas silnej pozycji". "Jeśli już taki zabieg był konieczny, uważam, że lepiej byłoby pójść z duchem czasu i postawić na bardziej oryginalny i świeży brand" - dodał.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »