Certyfikaty dla płatników
Zakład Ubezpieczeń Społecznych uruchomił Punkty Wydawania Certyfikatów (PWC) dla płatników składek zobowiązanych do przesyłania dokumentów ubezpieczeniowych w formie elektronicznej transmisji danych.
Zadaniem Punktów Wydawania Certyfikatów jest bezpłatne przekazywanie płatnikom pakietów z kluczem prywatnym, kluczem publicznym i certyfikatem klucza publicznego, stosowanymi przy elektronicznej wymianie dokumentów z ZUS. Celem akcji wydawania pakietów z certyfikatami jest - jak informuje ZUS - przyspieszenie i ułatwienie płatnikom pozyskania certyfikatu.
Jednostki terenowe ZUS, właściwe dla siedziby płatnika składek, będą powiadamiać płatników o terminie odbioru pakietów. Po certyfikat powinni zgłaszać się tylko ci płatnicy, którzy aktualnie go nie posiadają, a zobowiązani są (ustawą z 11 stycznia br.) do elektronicznej wymiany dokumentów z ZUS.