Certyfikaty dla płatników

Zakład Ubezpieczeń Społecznych uruchomił Punkty Wydawania Certyfikatów (PWC) dla płatników składek zobowiązanych do przesyłania dokumentów ubezpieczeniowych w formie elektronicznej transmisji danych.

Zakład Ubezpieczeń Społecznych uruchomił Punkty Wydawania Certyfikatów (PWC) dla płatników składek zobowiązanych do przesyłania dokumentów ubezpieczeniowych w formie elektronicznej transmisji danych.

Zadaniem Punktów Wydawania Certyfikatów jest bezpłatne przekazywanie płatnikom pakietów z kluczem prywatnym, kluczem publicznym i certyfikatem klucza publicznego, stosowanymi przy elektronicznej wymianie dokumentów z ZUS. Celem akcji wydawania pakietów z certyfikatami jest - jak informuje ZUS - przyspieszenie i ułatwienie płatnikom pozyskania certyfikatu.

Jednostki terenowe ZUS, właściwe dla siedziby płatnika składek, będą powiadamiać płatników o terminie odbioru pakietów. Po certyfikat powinni zgłaszać się tylko ci płatnicy, którzy aktualnie go nie posiadają, a zobowiązani są (ustawą z 11 stycznia br.) do elektronicznej wymiany dokumentów z ZUS.

Reklama
Prawo i Gospodarka
Dowiedz się więcej na temat: certyfikaty | ZUS
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »