Daleko do ideału

Strategia firmy wpływa też na liczbę oddziałów czy przedstawicielstw poszczególnych firm. Niektóre z nich, jak np. towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych, mają zazwyczaj jeden oddział, ale to wynika z rodzaju ich działalności na rynku.

Strategia firmy wpływa też na liczbę oddziałów czy przedstawicielstw poszczególnych firm. Niektóre z nich, jak np. towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych, mają zazwyczaj jeden oddział, ale to wynika z rodzaju ich działalności na rynku.

Inne towarzystwa szczycą się z kolei kilkudziesięcioma oddziałami na terenie kraju. Tymczasem dla klienta, większa liczba przedstawicielstw oznacza łatwiejszy dostęp do ubezpieczyciela. Jest to szczególnie istotne w przypadku zgłoszenia szkody i dochodzenia należności. Ważny okazuje się tu również czas likwidacji szkody. Niemal wszyscy ubezpieczyciele nie robią tego wcześniej niż przed upływem ustawowego terminu, czyli 30 dni. Krócej trwa to w TUW SKOK - najczęściej 14 dni oraz TUiR Warta - do 21 dni.

Właśnie opieszałość w likwidacji szkód i wypłacie odszkodowania stanowi główną grupę skarg, jakie otrzymuje rzecznik ubezpieczonych. Tylko w I półroczu 2000 r. do biura rzecznika wpłynęło ponad 1,1 tys. skarg, podczas gdy w całym ub.r. było ich 1,7 tys.

Reklama

Najwięcej skarg kierowanych do biura rzecznika dotyczy odmowy wypłaty odszkodowania lub świadczenia przez ubezpieczyciela.

Tymczasem z danych towarzystw ubezpieczeniowych wynika, że do nich samych nie trafia tyle skarg. Jednak towarzystwa przyznają się równocześnie do tego, że nie prowadzą dokładnych statystyk w tym zakresie. Niemniej wiadomo, że klienci zwracają się o pomoc do rzecznika ubezpieczonych dopiero, kiedy nie skutkują ich interwencje u samego ubezpieczyciela.

Spośród firm, które odpowiedziały na naszą ankietę, tylko sześć przyznało się, że ich klienci zgłaszają skargi. Na podziw zasługuje natomiast działający w Polsce od dziewięciu lat Commercial Union, który do tej pory nie odnotował żadnej skargi od niezadowolonych klientów.

W odpowiedzi na ankietę zazwyczaj spółki podawały, że koszty wynikają z taryfy. Nieliczne tylko określiły, że zależą one od indywidualnych potrzeb klienta, jego możliwości, zakresu ubezpieczenia czy sumy ubezpieczenia. TUW SKOK jako jedyny zadeklarował, że koszt zakupu polisy jest negocjowany z każdym klientem indywidualnie.

Prawo i Gospodarka
Dowiedz się więcej na temat: ideał
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »