Dlaczego sklep nie przyjął mojej karty?

Dokonując zakupów w sklepie nie mogłem za towar zapłacić kartą. Szefowa sklepu ustaliła, że płatności kartami będą dokonywane, jeśli kwota zakupów wyniesie przynajmniej 20 zł. Czy takie postępowanie jest uczciwe? Gdzie mogę złożyć reklamację?

Dokonując zakupów w sklepie nie mogłem za towar zapłacić kartą. Szefowa sklepu ustaliła, że płatności kartami będą dokonywane, jeśli kwota zakupów wyniesie przynajmniej 20 zł. Czy takie postępowanie jest uczciwe? Gdzie mogę złożyć reklamację?

Odpowiada Karol Żwiruk

W krajach Unii Europejskiej tego typu ograniczenia to norma. Tam jednak przyjęło się, że za małe zakupy płaci się gotówką. W Polsce, gdzie agenci rozliczeniowi pobierają stałą opłatę procentową od każdej transakcji (niezależnie od jej kwoty), trudno takie praktyki wytłumaczyć. Tak czy inaczej, właściciel sklepu dyskryminujący transakcje kartowe na niewielkie kwoty, powinien poinformować klienta o tym fakcie w sposób jednoznaczny i widoczny. Kupujący nie powinien być narażony na takie niespodzianki w trakcie procesu płacenia. Niestety składanie reklamacji w centrach autoryzacyjnych nic nie da. Firmy te doskonale wiedzą, że takie praktyki mają miejsce. Nie mają jednak narzędzi do bezwzględnego egzekwowania realizacji transakcji kartowych. Pozostaje jedynie wybrać konkurencję i zrobić zakupy w innym miejscu.

Reklama
Expander.pl
Dowiedz się więcej na temat: karty | sklep
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »