Dynamiczny rozwój MasterCard International w 2002

MasterCard International ogłosił bardzo dobre wyniki finansowe za ostatni kwartał oraz w całym roku 2002.

MasterCard International ogłosił bardzo dobre wyniki finansowe za ostatni kwartał oraz w całym roku 2002.

Wykazują one ciągły dynamiczny wzrost działalności we wszystkich regionach. Polepszyły się także wszystkie wskaźniki, według których ocenia się branżę obsługi płatności. Po raz pierwszy w historii firma stałą się przodująłcą marką kart kredytowych w Stanach Zjednoczonych pod względem liczby kart. Przeprowadziła także reorganizację, dzięki której stała się jednolitą globalną firmą należącą do akcjonariuszy.

Robert W. Selander, Prezydent i CEO MasterCard, stwierdził - "Rok 2002 był dla MasterCard wręcz nadzwyczajny. W dalszym ciągu dynamicznie się rozwijaliśmy, mimo ogólnego światowego

Reklama

przyhamowania rozwoju działalności gospodarczej. Jednocześnie odnotowaliśmy szereg

znaczących osiągnięć w ramach strategii rządzącej naszą działalnością: skupienia się na klientach,

wzmocnienia naszych podstawowych usług i wyróżnienia się na rynku indywidualizacjł usług

i rozwiązań".

"Zakładając przy rozwijaniu naszej działalności, że jej 'oczkiem' są klienci, dokonaliśmy wspólnie dużych postępów - zarówno z punktu widzenia wsparcia celów naszych klientów, którymi są rozwój i rentowność - jak i obrotów handlowych, które obecnie realizują z MasterCard" - powiedział. "Nasze wyniki w 2002 roku jasno pokazują, że instytucje finansowe i posiadacze wydawanych przez nie kart coraz częściej wybierają markę MasterCard".

Ponieważ zdecydowana większość płatności na świecie wciąż regulowana jest gotówką lub czekami, potencjalny rynek jest ogromny. Uważamy, że znajdujemy się teraz na najlepszej pozycji w naszej dotychczasowej historii, umożliwiającej nam wykorzystanie tej szansy, jednocześnie pomagając klientom na całym świecie w zwiększaniu dochodowości i skali ich działalności" - powiedział R.W. Selander.

Główne osiagnięcia w 2002 r.

Użytkownicy kart na całym świecie użyli kart opatrzonych markł MasterCard (z wyłączeniem marek Maestro i Cirrus) do dokonania około 13,6 miliarda transakcji o łącznej wartości brutto (GDV) wynoszłcej w dolarach 1,14 biliona, co stanowi przyrost o 15,2% w stosunku do 2001 r.

Do końca roku 25.000 instytucji finansowych będłcych członkami MasterCard na całym świecie wydało przeszło 590 milionów kart opatrzonych markł MasterCard, co stanowi przyrost o 13,6% w stosunku do 2001 r.

Posiadacze kart MasterCard mogli używać swych kart u przeszło 30 milionów akceptantów na całym świecie, co stanowi przyrost o 25,6% w stosunku do stanu na koniec 2001 roku. Liczba lokalizacji akceptujłcych karty przyrastała w wyniku dostrzegania wygody i korzyści płynących z przyjmowania kart MasterCard przez coraz większą rzeszę akceptantów tradycyjnych i akceptantów działających na nowych rynkach, takich jak bary szybkiej obsługi, służba zdrowia i sklepy internetowe.

Maestro, ogólnoświatowa marka kart debetowych MasterCard przyjmowanych przez terminale typu on-line z weryfikacją kodu PIN, w dalszym ciłgu się rozwijała w 2002 r. Marka Maestro znalazła się łącznie na 505,2 miliona kart na całym świecie, co stanowi przyrost o 16,6% w stosunku do stanu na koniec 2001 roku. Kartami Maestro można płacić za zakupy w ponad 7,3 miliona terminali sklepowych w 93 krajach i regionach i pobierać nimi gotówkę w znajdujących się na całym świecie 821.766 bankomatach opatrzonych markł MasterCard/Maestro/Cirrus.

Jako światowy lider w branży kart z mikroprocesorem, odnotowaliśmy na całym świecie wydanie przeszło 127 milionów kart z mikroprocesorem opatrzonych markami MasterCard, Maestro i Mondex według stanu na koniec 2002 roku. Ponad połowa z tych kart ma oprogramowanie do

realizacji dodatkowych funkcji, takich jak programy lojalnościowe, cyfrowe dokumenty tożsamości, bilety elektroniczne, kupony elektroniczne czy przechowywanie prywatnych informacji.

Silny rozwój MasterCard w 2002 roku wynikał z rozwoju programów płatności kredytowych i debetowych. Wartość GDV obrotu w ramach światowych programów kredytowych i typu "charge"

wzrosła o 14,2% - do poziomu 946,4 miliarda USD, zaś wartość GDV w wypadku programów płatności debetowych typu off-line wzrosła o 20,1% do poziomu 195,1 miliarda USD.

W czwartym kwartale 2002 roku wartość światowego obrotu GDV wzrosła o 12,2% do poziomu 308,9 miliarda USD. Był to już piętnasty z kolei kwartał dwucyfrowego przyrostu GDV. Wartość GDV obejmuje obroty zarówno w terminalach kasowych jak i w bankomatach. Wartość transakcji wykonanych w czwartym kwartale 2002 roku wzrosła o 13,2% do 3,7 miliarda USD.

Znaczące osiągnięcia

Robert Selander stwierdził, że głównym osięgnięciem roku 2002 było dokończenie fuzji z Europay

International. W ten sposób powstała jednolita, należąca do akcjonariuszy, ogólnoświatowa firma

obsługi płatności. Zapewnia ona swym klientom na całym świecie znaczące korzyści poprzez zwiększenie elastyczności strategii, szybszą reakcję na potrzeby klientów i krótszy czas wprowadzania na rynek nowatorskich produktów i usług. MasterCard ukończył też przekształcanie się ze stowarzyszenia członków w prywatną spółkę akcyjną. Po fuzji Europay obsługuje teraz w ramach MasterCard region europejski.

"Równie ważne jest to" - powiedział - "że połłczyliśmy atuty Europay w dziedzinach m-handlu, kart z mikroprocesorem i kart debetowych z atutami MasterCard w zakresie kontaktów z klientami, marketingiem marki i technikami przetwarzania. W związku z fuzją uruchomiliśmy dwa Ośrodki Doskonalenia w Waterloo w Belgii - jeden zajmujący się kartami debetowymi, a drugi kartami z mikroprocesorem i handlem ruchomym. Nowe ośrodki współpracują z naszym Ośrodkiem Doskonalenia do spraw detalicznego i instytucjonalnego (eB2B) handlu elektronicznego mieszczącym się w Purchase w stanie Nowy Jork, co pomaga nam lepiej wykorzystać nasze połączone atuty w tych dziedzinach".

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: wyniki finansowe | united | International | MasterCard
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »