Edukacja: Polacy polegli na deflacji

Ciągle za mało wiemy o ekonomii - wynika z raportu przygotowanego m.in. przez Centrum Adama Smitha oraz Dom Badawczy Maison.

Ciągle za mało wiemy o ekonomii - wynika z raportu przygotowanego m.in. przez Centrum Adama Smitha oraz Dom Badawczy Maison.

To wina między innymi systemu edukacyjnego, a także ... mediów, które nie zawsze w prosty sposób potrafią przekazać informacje gospodarcze. Do ekonomii część Polaków zniechęca poza tym jej mocne powiązania z polityką.

Z raportu wynika, że nasza ogólna wiedza ekonomiczna związana jest między innymi z wiekiem. Zdecydowanie więcej na ten temat wiedzą osoby w średnim wieku niż młode. Ważne jest także to, czy zagadnienia ekonomiczne w bezpośredni sposób są związane z naszym życiem codziennym. Większość osób nie miała kłopotu z odpowiedzią na pytanie skąd się bierze dług publiczny - 77 procent badanych wskazało, że powstaje wtedy kiedy rząd wydaje więcej niż ściąga z podatków. Podobnie było z odpowiedzią na pytanie co to jest inflacja, ale dużo trudniej z wytłumaczeniem co to jest deflacja.

Reklama

Być może dlatego, że ze zjawiskiem tym mamy do czynienia stosunkowo niedawno - tłumaczą autorzy badania. Natomiast, gdy pytali o kwestie mniej bezpośrednio związane z życiem codziennym - na przykład czy mieliśmy w ostatnich latach wzrost gospodarczy - wiedza słabła, szczególnie wśród młodych ludzi. Badanie przeprowadzono w dniach 30 września - 2 października na próbie 1097 dorosłych Polaków.

IAR/PAP
Dowiedz się więcej na temat: edukacja | finanse | gospodarka | edukacja finansowa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »