FM Bank PBP zmienia się w Nest Bank, chce mieć 350 placówek

FM Bank PBP będzie działał pod marką Nest Bank i planuje, że w ciągu półtora roku liczba jego oddziałów franczyzowych wzrośnie do 300 z 40 obecnie i w sumie, razem z placówkami własnymi, będzie miał ich 350. Bank nie wyklucza akwizycji - poinformował Bartosz Chytła, wiceprezes zarządu.

- Inwestujemy w sieć placówek, obecnie mamy ich 53, w ciągu ostatnich dwóch miesięcy udało nam się zachęcić ponad 40 partnerów franczyzowych. Chcemy mieć w sumie ponad 350 oddziałów - powiedział we wtorek Chytła.

- Bank został dokapitalizowany kwotą 430 mln zł, nasz współczynnik wypłacalności wynosi 36 proc. - daje nam to duży komfort, mamy dużą możliwość wzrostu sumy bilansowej - dodał.

Prezes poinformował, że bank ma zagwarantowany dodatkowy kapitał od głównego akcjonariusza, obecnie jednak go nie potrzebuje, może po niego sięgnąć za rok. Nie wykluczył, że bank może rozwijać się także poprzez akwizycje.

Reklama

- W momencie, gdy pojawią się możliwości akwizycyjne, to również nasz właściciel jest gotowy "dosypać" kapitału na tego typu pomysły. Nie będziemy brali udziału w dużych akwizycjach na rynku, ale pewne apetyty mamy - powiedział Chytła.

Nest Bank skupić się ma na obsłudze klientów detalicznych i mikroprzedsiębiorstw.

Nest Bank jest marką handlową FM Banku PBP, działającego dotychczas na rynku pod dwiema markami: Bank SMART i BIZ Bank.

Z końcem października dotychczasowe marki handlowe, podobnie jak nazwa FM Bank PBP, zostaną zastąpione jednolitą marką handlową i nazwą Nest Bank.

Udziałowcami Nest Banku są fundusze, którym doradza AnaCap Financial Partners, fundusz private equity w Europie, działający w sektorze usług finansowych.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: bank | lokaty | kredyt
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »