"Innowacyjne Poniedziałki" w Alior Banku - każdy może zostać bankowym innowatorem
"Innowacyjne Poniedziałki" to spotkania, podczas których pracownicy Alior Banku mogą przedstawić swoje pomysły na nowe produkty i usługi, a także zapoznać się z najnowszymi trendami w sektorze bankowym. Ponadto bank udostępnia pracownikom platformę "iAlior", gdzie mogą dzielić się pomysłami i usprawnieniami. W Alior Banku funkcjonuje również program umożliwiający pracownikom realizację własnych innowacyjnych pomysłów.
- Rozwój dzięki innowacjom jest wpisany w DNA Alior Banku. Dzięki takim spotkaniom możemy nie tylko poznać pomysły naszych pracowników, ale także podzielić się z nimi wiedzą na temat światowych trendów w bankowości. Dyskusje podczas "Innowacyjnych Poniedziałków" są dla nas wszystkich inspiracją do opracowywania produktów i usług, które możemy następnie zaoferować naszym klientom - powiedział Wojciech Sobieraj, prezes Alior Banku.
Zgłoszone podczas "Innowacyjnych Poniedziałków" pomysły dotyczyły przede wszystkim zastosowania nowoczesnych technologii, usprawnień operacyjnych oraz inicjatyw, w które Alior Bank powinien się włączyć. Każdy z pomysłów jest na zakończenie spotkania poddawany dyskusji i recenzowany, a osoby prezentujące otrzymują informacje o szansach na realizację ich projektu.
Kilkanaście pomysłów zgłoszonych podczas "Innowacyjnych Poniedziałków" zostało wdrożonych zarówno w Alior Banku, jak i wirtualnym banku Alior Sync. Pierwszym z takich pomysłów był proces kredytowy "on-line". W swoich założeniach miał on umożliwić klientom zakup towarów w Internecie bez konieczności wizyty w oddziale, bez potrzeby dostarczenia jakichkolwiek dokumentów papierowych i tym samym zapewnić oszczędność czasu i powszechną dostępność oferty. Z takiego szybkiego i automatycznego procesu kredytowego "on-line" mogą już skorzystać klienci banku Alior Sync. Najszybciej rozpatrzony wniosek i wypłata kredytu dzięki wdrożeniu procesu kredytowego online nastąpiły w zaledwie 90 sekund.
Podczas "Innowacyjnego Poniedziałku" powstał pomysł oddziału bankowego dostępnego 24 godziny na dobę. Założeniem projektu było, aby Klient odwiedzający placówkę np. o drugiej w nocy mógł zrealizować każdą złożoną dyspozycję, wypełnić dokumenty razem z doradcą.
Jednocześnie, aby to klient decydował w jaki sposób będzie komunikował się z bankiem. Efektem tej idei jest dzisiejszy wirtualny oddział Alior Sync, z którym Klient może łączyć się za pomocą video konferencji, rozmowy głosowej lub chatu i realizować wszystkie transakcje, które do tej pory dostępne były jedynie w oddziale tradycyjnym.
Po przedstawieniu projektu na "Innowacyjnym Poniedziałku" i uzyskaniu odpowiedniej ilości pozytywnych głosów uczestników spotkania, każdy pracownik Alior Banku ma szansę zaprezentować swój pomysł przed zarządem Banku. Warunkiem uzyskania zgody zarządu na wdrożenie projektu jest pozyskanie min. 10 tys. klientów, zapewnienie min. 2 mln przychodu lub obniżki kosztów, a także zwrot inwestycji w mniej niż 12 miesięcy - przy czym spełnione powinny być co najmniej dwa warunki. Po wdrożeniu projektu spełniającego powyższe kryteria pracownik Banku może liczyć na awans o minimum jeden szczebel, podwyżkę, bonus równy 100 proc. zarobków po osiągnięciu celów projektu oraz miesięczne wakacje.
W Alior Banku od jego powstania funkcjonuje wewnętrzna platforma "iAlior" służąca do zgłaszania innowacyjnych pomysłów i rozwiązań. Dotychczas na forum poruszono już ponad 1000 wątków dotyczących innowacji produktowych i systemowych, a także usprawnień istniejących procesów czy usług. Platforma służy także jako miejsce dzielenia się wiedzą i doświadczeniami zgłaszanymi przez klientów. Spośród użytkowników platformy iAlior, Bank rekrutował osoby do testowania aplikacji Alior Sync.
Biznes INTERIA.PL na Facebooku. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze