Kierunek - samoobsługa
Pierwsza sala samoobsługowa otwarta została w Centrum Bankowo-Finansowym przy ul. Puławskiej 15 w Warszawie i podlega VI Oddziałowi PKO BP SA. Podstawowe wyposażenie sali to 3 bankomaty i 7 terminali transakcyjno-informacyjnych.
Dzięki samoobsłudze możliwe jest odciążanie personelu placówki, który może skoncentrować się na merytorycznie bardziej zaawansowanych czynnościach sprzedażowych. Zainstalowane w sali samoobsługowej terminale poza prostymi funkcjami informującymi umożliwią klientom:
- podgląd salda;
- wydruk wyciągu;
- wydruk historii rachunku za ostatnich 30 dni;
- przegląd produktów na rachunku klienta wraz z wydrukiem;
- dokonanie przelewu na wskazany rachunek;
- zmianę kwot zleceń stałych;
- zapłatę zobowiązań własnych z tytułu składki ZUS;
- przegląd aktualnej tabeli kursowej oraz jej wydruk.
Do końca 2002 roku w całej sieci placówek PKO BP SA wdrożony zostanie Centralny System Autoryzacji i Rozrachunków, który umożliwi pełne odmiejscowienie rachunków i korzystanie z urządzeń samoobsługowych przez wszystkich klientów.
Program przewiduje, że w 2002 r. w punktach sprzedaży zostanie zainstalowanych ogółem 80 terminali transakcyjno-informacyjnych. Do końca 2002 roku PKO BP SA uruchomi 5 samodzielnych placówek samoobsługowych, które zostaną zlokalizowane w następujących miastach: w Warszawie (2 placówki), Krakowie, Poznaniu oraz Katowicach lub Wrocławiu. Razem do końca br. w sieci placówek banku działać będzie 195 terminali.
Plany banku na najbliższe lata, uzależnione od stopnia zainteresowania klientów rozwiązaniami samoobsługowymi, przewidują: uruchomienie w 2003 roku 15 placówek samoobsługowych i zainstalowanie kolejnych 115 sztuk terminali w punktach sprzedaży.
W 2004 roku otwartych zostanie 25 placówek i 150 nowych terminali, a w roku 2005 utworzonych zostanie 40 placówek samoobsługowych i zainstalowanych 150 terminali transakcyjno-informacyjnych.