Klienci chcą placówek bankowych

Jak wynika z badania Deloitte, Polacy wciąż cenią sobie wizyty w oddziałach bankowych - informuje "Rzeczpospolita".

Ponad 90 proc. produktów bankowych wciąż kupowanych jest w oddziale - wynika z najnowszego badania firmy doradczej Deloitte. Również w samej obsłudze już posiadanych produktów wcale nie jesteśmy tacy nowocześni i internetowi, jak by się wydawało.

Proste transakcje bezgotówkowe, takie jak przelewy, zlecenia stale czy sprawdzanie historii rachunku blisko połowa respondentów nadal realizuje w oddziałach. Do bieżącej obsługi pozostałych produktów (poza ROR), jak lokaty czy kredyty, dziewięciu na dziesięciu badanych także idzie do placówki.

Reklama

Tylko jedna piąta korzysta w tym celu z bankowości internetowej. Bardzo niewielki odsetek, bo jedynie 1-3 proc., robi to przez aplikacje mobilne.

"Polacy są tradycjonalistami, a bezpośredni kontakt z człowiekiem, urzędnikiem bankowym, zwiększa wiarygodność instytucji i poczucie bezpieczeństwa w trakcie wykonywania operacji finansowych" - tłumaczy Leszek Mellibruda, psycholog biznesu.

Więcej w "Rzeczpospolitej"

PAP
Dowiedz się więcej na temat: bank | 'Rzeczpospolita | chciał | placówki bankowe | "Rzeczpospolita
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »