Liczba aktywnych klientów indyw. e-bankowości wzrosła pod koniec III kw. do 9,05 mln

Liczba aktywnych klientów indywidualnych bankowości elektronicznej wzrosła pod koniec III kwartału do 9,05 mln z 8,3 mln w II kwartale - wynika z danych Związku Banków Polskich. ZBP prognozuje, że próg 10 mln takich klientów sektor osiągnie w połowie 2011 roku.

Liczba aktywnych klientów indywidualnych bankowości elektronicznej wzrosła pod koniec III kwartału do 9,05 mln z 8,3 mln w II kwartale - wynika z danych Związku Banków Polskich. ZBP prognozuje, że próg 10 mln takich klientów sektor osiągnie w połowie 2011 roku.

Pod koniec 2009 roku banki miały 7,4 mln aktywnych klientów indywidualnych e-bankowości.

- Na kolejne 3 lata prognozujemy dalszy systematyczny wzrost liczby klientów usług bankowości elektronicznej o 1 mln na rok - napisano w raporcie.

Liczba klientów indywidualnych, z którymi banki mają podpisaną umowę bankowości internetowej wynosi 15,7 mln.

Związek podał, że liczba aktywnych klientów MSP pod koniec III kwartału wynosiła 1,03 mln, podczas gdy pod koniec II kwartału 1,01 mln, a pod koniec 2009 roku 923 tys.

Z danych ZBP wynika, że w 2010 roku z kwartału na kwartał ubywa na rynku kart kredytowych. O ile pod koniec I kwartału 2010 roku było ich 10,3 mln, to pod koniec III kwartału już tylko 9,1 mln sztuk.

Reklama

- Banki zareagowały na kryzys bardziej zdecydowanie. Kryteria, szczególnie finansowe (zdolność kredytowa), uległy zaostrzeniu i podlegają dokładnej analizie. Banki przeglądają również posiadane do tej pory portfele kart, redukując te, które są nie aktywne lub rzadko wykorzystywane - napisano w raporcie.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Związek Banków Polskich
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »