Marudzimy, ale rzadko reklamujemy

Polscy konsumenci nie do końca wierzą w sens walki o swoje prawa klienta. W większości oceniają reklamacje usług jako nieprzyjemną, trudną i niemiłą konieczność - pisze "Puls Biznesu".

Polscy konsumenci nie do końca wierzą w sens walki o swoje prawa klienta. W większości oceniają reklamacje usług jako nieprzyjemną, trudną i niemiłą konieczność - pisze "Puls Biznesu".

Tak wynika z ankiety przeprowadzonej przez OBOAK dla programu Trusted Trader, działającego na zasadzie partnerstwa z podmiotami z sektora małych i średnich przedsiębiorstw.

Jak się okazuje, tylko 11 proc. ankietowanych zadeklarowało, że gdy są niezadowoleni z zakupu zawsze składają reklamację. 50 proc. odpowiedziało, że "raczej" ją zgłasza, zaś 23 proc. - "czasem", 6 proc. - "raczej nie", a 10 proc. przyznało, że rezygnuje z usług danej firmy.

Prawie połowa respondentów (43 proc.) wskazała, że reklamacja usług w polskich przedsiębiorstwach to procedura nieprzyjemna. Dla blisko co czwartego (22 proc.) jest ona trudna, a dla 17 proc. - łatwa. Jako niedostępną oceniło ją 9 proc.

Reklama
PAP
Dowiedz się więcej na temat: zakupy | reklamacja | e-handel
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »