MasterCard i WorldPay zapewniają większe bezpieczeństwo handlu elektronicznego

System zabezpieczeń UCAF firmy MasterCard jest obecnie wdrażany przez 17 000 punktów handlowo-usługowych współpracujących z firmą WorldPay.

System zabezpieczeń UCAF firmy MasterCard jest obecnie wdrażany przez 17 000 punktów handlowo-usługowych współpracujących z firmą WorldPay.

Purchase NY i Warszawa, Polska - Firma MasterCard International i firma WorldPay, światowy lider w dziedzinie bezpiecznej obsługi płatności wielowalutowych, ogłosiły 9 sierpnia wspólne rozpoczęcie ogólnoświatowego programu opartego na systemie uwiarygodniania UCAFTM firmy MasterCard, którego celem jest zwiększenie bezpieczeństwa handlu elektronicznego i zaufania ze strony punktów handlowo-usługowych.

System UCAFTM umożliwi przeszło 17 000 punktom usługowo handlowym współpracującym z WorldPay i przyjmującym zapłaty w różnych walutach w 115 krajach weryfikację tożsamości użytkownika karty na podstawie wprowadzonego przez niego kodu PIN lub hasła, tak, jakby podpisał on pokwitowanie z terminala. Pomoże to ograniczyć liczbę oszustw dokonywanych w handlu on-line, przez co wzrośnie do niego zaufanie, zarówno ze strony sprzedawców, jak i konsumentów.

Reklama

Co ważniejsze nastąpi przy tym także "przesunięcie odpowiedzialności", dzięki czemu sprzedawca nie będzie już musiał pokrywać z własnej kieszeni kosztów transakcji dokonanych u niego przez oszustów. Dotychczas, jeżeli sprzedający dostarczył towar w wyniku transakcji, która okazała się być "oszukańcza", w ostatecznym rozrachunku ponosił stratę. Teraz WorldPay i współpracujące z nią punkty usługowo handlowe będą mogły skorzystać na zmianie przepisów MasterCard, dzięki którym sprzedawca on-line nie będzie pokrywał kosztów transakcji nieuczciwych, jeżeli przy ich wykonywaniu użyty był UCAF.

Europejskie punkty handlowo usługowe współpracujące z WorldPay mogą skorzystać z "przesunięcia odpowiedzialności" bezzwłocznie, w zakresie wszystkich transakcji "wewnątrzeuropejskich" dokonywanych kartami MasterCard. Docelowo, w listopadzie 2002 roku, "przesunięcie odpowiedzialności" obejmie całą kulę ziemską.

"W MasterCard poświęciliśmy wystarczającą ilość czasu na przygotowanie i dopracowanie technicznych aspektów naszego systemu gwarantowanych płatności przy transakcjach dokonywanych na odległość" - powiedział Bruce Rutheford, Wiceprezes ds. Handlu Elektronicznego i Nowych Technologii w MasterCard International. "Dzięki ogromnej liczbie punktów handlowo-usługowych prowadzących sprzedaż w trybie on-line wniesionej przez firmę WorldPay, MasterCard przyśpieszył wprowadzanie UCAF na rynek, przez co punkty usługowo handlowe współpracujące z WorldPay i ich klienci mają zapewnione większe bezpieczeństwo i wygodę dokonywania transakcji w trybie on-line".

Rutheford: "Mamy plany zawarcia w najbliższej przyszłości podobnych umów z czołowymi firmami obsługującymi transakcje w USA i innych krajach".

System UCAF umożliwia wydawcom kart stosowanie zabezpieczeń wybranych z bardzo szerokiej gamy możliwości, dzięki czemu sami mogą decydować, w jaki sposób posiadacze ich kart w najlepszy sposób potwierdzają swą tożsamość. Niezależnie od tego, czy wydawca kart stosuje pobrany z sieci algorytm SPATM firmy MasterCard, jej Program Uwiarygodniania Kart z Mikroprocesorem, czy też inne rozwiązania uwiarygodniające, infrastruktura UCAF firmy MasterCard stale umożliwia przesyłanie stosownych danych pomiędzy objętymi nią punktami usługowo handlowymi, agentami rozliczeniowymi i wydawcami. UCAF zapewniając ujednolicenie pobierania i przesyłu informacji uwiarygodniających tożsamość posiadacza karty przy transakcjach on-line, przyczynia się do wzrostu zaufania konsumentów do elektronicznych kanałów handlowych.

"Przy ustawicznym wzroście obrotów w handlu on-line, a co za tym idzie także wzroście kosztów ponoszonych przez punkty usługowo-handlowe z tytułu nie uznanych transakcji (chargeback), infrastruktura UCAF firmy MasterCard zapewnia podwaliny techniczne umożliwiające zdecydowane rozwiązanie tego problemu" - stwierdził Nick Ogden, Generalny Dyrektor Wykonawczy firmy WorldPay. "Jako partner współodpowiedzialny za wprowadzenie na rynek światowego systemu UCAF, możemy z zadowoleniem zaoferować naszym klientom niezrównany poziom uwiarygodniania użytkowników kart, istotnie uzupełniający nasze niedawne inicjatywy z zakresu wykrywania oszustw. MasterCard i WorldPay zapewniają większe bezpiecze?stwo w handlu elektronicznym zarówno kupcom, jak i sprzedawcom."

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: firma | MasterCard | 000 | on-line | handel | firmy | bezpieczeństwo | International
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »