Millennium szykuje się do skoku

Bank Millennium, który w pierwszym półroczu 2007 roku udzielił kredytów hipotecznych za 3,96 mld zł, liczy, że w drugiej połowie roku powtórzy sprzedaż na tym poziomie - poinformowała w środę PAP Agnieszka Nachyła z banku.

Bank Millennium, który w pierwszym półroczu  2007 roku udzielił kredytów hipotecznych za 3,96 mld zł, liczy, że  w drugiej połowie roku powtórzy sprzedaż na tym poziomie -  poinformowała w środę PAP Agnieszka Nachyła z banku.

W drugim półroczu roku liczymy na powtórzenie doskonałych rezultatów sprzedażowych z pierwszego półrocza" - powiedziała Agnieszka Nachyła, Dyrektor Departamentu Marketingu i Rozwoju Bankowości Hipotecznej.

"Właśnie rozpoczynamy nową kampanię kredytów hipotecznych. Wkrótce pojawią się spoty w TV, radiu, a także reklamy prasowe" - dodała.

Cały portfel tych kredytów Banku Millennium na koniec czerwca wynosił 10,57 mld zł, czyli był o 96 proc. wyższy niż rok wcześniej.

W pierwszej połowie 2007 roku 37 proc. sprzedaży kredytów hipotecznych Banku Millennium stanowiły kredyty złotowe. Bank obserwuje zmianę w strukturze walutowej udzielanych kredytów.

Reklama

"Widoczny jest niewielki, ale systematyczny wzrost popytu na kredyty w walucie krajowej - w ciągu tego roku zwiększył się z 38 proc. w styczniu 2007 do blisko 45 proc. w lipcu" - powiedziała Nachyła.

"Szacujemy, że taki poziom - około połowa sprzedaży w złotówkach - utrzyma się w najbliższych miesiącach" - dodała.

Poinformowała, że obecnie klienci bankowości hipotecznej korzystają średnio z pięciu innych produktów banku.

Większość klientów kredytu hipotecznego zamiast zwykłego rachunku technicznego decyduje się na założenie w banku ROR-u. Do ROR-u klienci banku zamawiają także kartę do bankomatu, korzystają z lokat, a także pożyczek gotówkowych.

Na zasadzie cross-sellingu bank sprzedaje też karty kredytowe.

"Możliwość uzyskania karty kredytowej na zasadzie decyzji pre- approval przy zaciąganiu kredytu hipotecznego funkcjonuje od lipca 2005 roku. Od tego czasu do końca lipca tego roku klientom wydano w tym trybie 26,5 tys. kart kredytowych, czyli około 40 proc. kredytobiorców skorzystało z naszej oferty" - powiedziała Nachyła.

"Warto podkreślić, że aż blisko 80 proc. wydanych przez nas przy okazji udzielania kredytu kart to karty aktywne, klienci czynnie z nich korzystają" - dodała.

Bank na początku sierpnia w ofercie hipotecznej wprowadził ubezpieczenie od utraty stałego źródła dochodu.

We współpracy z TU Europa oferuje ochronę na pierwsze pięć lat okresu kredytowania. Po upływie tego okresu każdy klient może zdecydować o przedłużaniu ochrony na kolejne okresy roczne.

Nachyła poinformowała, że ze wstępnych informacji wynika, że klienci są zainteresowani tym produktem, jednak podsumuje tę ofertę pod koniec roku.

Coraz większą rolę w sprzedaży kredytów hipotecznych odgrywa oferta kredytów refinansowych.

Dyrektor podała, że w 2006 roku z oferty zamiany zaciągniętych kilka lat temu kredytów mieszkaniowych na kredyt hipoteczny w Banku Millennium skorzystało około 15 proc. wszystkich klientów pozyskanych przez bank.

Sebastian Karbarczyk

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: bank | karty | Bank Millennium
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »