Millennium szykuje się do skoku
Bank Millennium, który w pierwszym półroczu 2007 roku udzielił kredytów hipotecznych za 3,96 mld zł, liczy, że w drugiej połowie roku powtórzy sprzedaż na tym poziomie - poinformowała w środę PAP Agnieszka Nachyła z banku.
W drugim półroczu roku liczymy na powtórzenie doskonałych rezultatów sprzedażowych z pierwszego półrocza" - powiedziała Agnieszka Nachyła, Dyrektor Departamentu Marketingu i Rozwoju Bankowości Hipotecznej.
"Właśnie rozpoczynamy nową kampanię kredytów hipotecznych. Wkrótce pojawią się spoty w TV, radiu, a także reklamy prasowe" - dodała.
Cały portfel tych kredytów Banku Millennium na koniec czerwca wynosił 10,57 mld zł, czyli był o 96 proc. wyższy niż rok wcześniej.
W pierwszej połowie 2007 roku 37 proc. sprzedaży kredytów hipotecznych Banku Millennium stanowiły kredyty złotowe. Bank obserwuje zmianę w strukturze walutowej udzielanych kredytów.
"Widoczny jest niewielki, ale systematyczny wzrost popytu na kredyty w walucie krajowej - w ciągu tego roku zwiększył się z 38 proc. w styczniu 2007 do blisko 45 proc. w lipcu" - powiedziała Nachyła.
"Szacujemy, że taki poziom - około połowa sprzedaży w złotówkach - utrzyma się w najbliższych miesiącach" - dodała.
Poinformowała, że obecnie klienci bankowości hipotecznej korzystają średnio z pięciu innych produktów banku.
Większość klientów kredytu hipotecznego zamiast zwykłego rachunku technicznego decyduje się na założenie w banku ROR-u. Do ROR-u klienci banku zamawiają także kartę do bankomatu, korzystają z lokat, a także pożyczek gotówkowych.
Na zasadzie cross-sellingu bank sprzedaje też karty kredytowe.
"Możliwość uzyskania karty kredytowej na zasadzie decyzji pre- approval przy zaciąganiu kredytu hipotecznego funkcjonuje od lipca 2005 roku. Od tego czasu do końca lipca tego roku klientom wydano w tym trybie 26,5 tys. kart kredytowych, czyli około 40 proc. kredytobiorców skorzystało z naszej oferty" - powiedziała Nachyła.
"Warto podkreślić, że aż blisko 80 proc. wydanych przez nas przy okazji udzielania kredytu kart to karty aktywne, klienci czynnie z nich korzystają" - dodała.
Bank na początku sierpnia w ofercie hipotecznej wprowadził ubezpieczenie od utraty stałego źródła dochodu.
We współpracy z TU Europa oferuje ochronę na pierwsze pięć lat okresu kredytowania. Po upływie tego okresu każdy klient może zdecydować o przedłużaniu ochrony na kolejne okresy roczne.
Nachyła poinformowała, że ze wstępnych informacji wynika, że klienci są zainteresowani tym produktem, jednak podsumuje tę ofertę pod koniec roku.
Coraz większą rolę w sprzedaży kredytów hipotecznych odgrywa oferta kredytów refinansowych.
Dyrektor podała, że w 2006 roku z oferty zamiany zaciągniętych kilka lat temu kredytów mieszkaniowych na kredyt hipoteczny w Banku Millennium skorzystało około 15 proc. wszystkich klientów pozyskanych przez bank.
Sebastian Karbarczyk