Mocniejsze banki spółdzielcze
Wspólną kampanią wizerunkową banki spółdzielcze skupione w grupach: Banku Polskiej Spółdzielczości, Gospodarczego Banku Wielkopolskiego i Mazowieckiego Banku Regionalnego rozpoczynają planowaną na większą skalę współpracę między tymi zrzeszeniami - pisze "Puls Biznesu".
Banki spółdzielcze obsługują 10 mln klientów, głownie z sektora mikro- i małych firm, a także jednostki samorządu terytorialnego i klientów indywidualnych z mniejszych ośrodków: wsi i małych miast. Chcemy, by pozostały bankami pierwszego wyboru dla tych grup klientów - mówi wiceprezes BGW Władysław Święs.
- Naszym celem jest także znaczne zwiększenie udziału w rynku bankowym. Obecnie mamy 6-proc. udział w aktywach, a chcemy, podobnie jak sektor spółdzielczy w krajach Unii Europejskiej, mieć kilkunastoprocentowy - dodaje Władysław Święs.
Do tej pory bankom spółdzielczym udało się porozumieć jedynie w kwestii bankomatów. Klienci każdego ze zrzeszeń mogą korzystać bezpłatnie z dowolnego z ponad tysiąca tych urządzeń. Podobne umowy mają spółdzielcy z BGŻ, który ma 342 bankomaty i Kredyt Bankiem, posiadającym ich 307. W planach są kolejne umowy - zapowiada "PB".