Od zakazu do akceptacji - słów niemało o tym, co o pieniądzach i pożyczaniu mówi Biblia, teologowie i filozofowie (cz.1)

Ubóstwo nie jest czymś dobrym samym w sobie, zaś bogactwo w parze z doskonałością iść może
Ubóstwo nie jest czymś dobrym samym w sobie, zaś bogactwo w parze z doskonałością iść może© Panthermedia
Z Pisma Świętego wynika, że chrześcijanin nie musi uważać pieniędzy za zło konieczne. Same w sobie nie są one ani dobre, ani złe

Mądry zarządca

Grecja i Rzym

Wcale nie zło konieczne

Najwięksi teologowie i prawnicy średniowiecza pojęcie lichwy wiązali z analizą sprawiedliwej ceny.

Co nie zakazane, stosować można

Sytuacja wokół lichwy pod koniec średniowiecza była wszechstronnie zagmatwana

Chrześcijańskiej etyki gospodarczej przemiany

Max Weber za znak wybrania przez Boga, jego predestynacji człowieka do zbawienia, uznał powodzenie w interesach.
Najgodniejszym zajęciem stawała się nie kontemplacja, ale praca, a żebractwo jawiło się nie tyle jako ikona Chrystusa, co symbol potępianego próżniactwa

Poszkodowanych wierzycieli obrona

Choć semickie, to różne na lichwę spojrzenie

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?