Opłata za brak biletu parkingowego pod Lidlem lub Biedronką. Czy da się skutecznie odwołać?

Zaparkowałeś pod Lidlem lub Biedronką i zapomniałeś pobrać bilet parkingowy? Za brak biletu może grozić kara finansowa, która - niestety - czasami przyznawana jest niesłusznie. Ile wynosi kara za brak biletu parkingowego? Jak się odwołać od tej opłaty?

Co grozi za brak biletu parkingowego pod Lidlem i Biedronką?

Obecnie przed dużą częśćią Biedronek i Lidlów obowiązuje nakaz pobierania biletu parkingowego i umieszczenia go w widocznym miejscu w samochodzie. Wszystko za sprawą wprowadzenia płatnego parkingu powyżej 60 lub 90 minut, aby osoby, które nie przyjechały na zakupy, nie blokowały parkingów i tym samym pozostawiły wolne miejsca postojowe dla klientów.

Niestety, wiele osób nie pobiera biletów parkingowych: zapomina o nich lub uznaje, że przyjechało wyłącznie na chwilę, więc nie ma sensu pobierać biletu. Czasami zdarza się również, że parkomaty umieszczone są w mało widocznych miejscach, więc wiele osób uważa, że po prostu ich nie ma.

Reklama

W praktyce nawet w ciągu kilku minut jesteśmy w stanie otrzymać niemałą karę finansową pod postacią mandatu za brak biletu parkingowego. W przypadku sieci sklepów Lidl opłata za brak biletu parkingowego wynosi najczęściej 95 zł, choć w niektórych przypadkach może sięgnąć nawet 200 zł. Przy Biedronce z kolei mandaty za brak biletu parkingowego wynoszą zazwyczaj 150 zł.

Jak odwołać się od mandatu za brak biletu pod Lidlem i Biedronką?

W ostatnim czasie coraz więcej osób skarży się na niesłuszne otrzymywanie mandatów za brak biletów parkingowych pod sieciami sklepów. O sprawie alarmował również UOKiK, który przyznał, że klienci sklepów narzekają na brak klarownych informacji dotyczących pobierania i umieszczania biletów za szybą samochodu; niejasne są również informacje dotyczące reklamacji. Czasami kontroler biletów może także uznać, że biletu nie ma (mimo, że bilet był, ale znajdował się w niewidocznym miejscu).

Każda osoba, która otrzymała mandat za brak biletu parkingowego, ma jednak prawo odwołać się od decyzji o ukaraniu mandatem. Odwołanie należy złożyć w ciągu 7 dni od otrzymania wezwania na adres wskazany w wezwaniu lub w regulaminie danego parkingu.

W odwołaniu należy podać informacje takie, jak:

  • data wezwania i jego numer,
  • data zdarzenia,
  • dane osoby składającej odwołanie,
  • numer rejestracyjny auta,
  • skan biletu parkingowego lub skan paragonu (jeżeli w momencie otrzymania mandatu dana osoba wykonywała zakupy w sklepie),
  • krótki opis sytuacji,
  • wyraźne żądanie anulowania mandatu.

Jeżeli po złożeniu odwołania otrzymamy negatywną odpowiedź i mandat nie zostanie anulowany, mimo wyraźnych przesłanek mówiących o tym, że nie powinniśmy byli go otrzymać, to wówczas możemy złożyć skargę do Rzecznika Praw Konsumenta. W skardze należy dokładnie opisać całą sytuację, dołączyć dokumenty potwierdzające nasze uzasadnienie oraz dołączyć korespondencję z daną firmą.

Jak uniknąć kary za parkowanie pod Lidlem?

Klienci Lidla nie zawsze muszą pobierać bilet z parkomatu i umieszczać go za szybą w samochodzie. Osoby, które posiadają aplikację APCOA Flow, mogą to zrobić z poziomu aplikacji. Wystarczy dodać w aplikacji swój samochód, podać jego numer rejestracyjny, zaznaczyć czas parkowania i potwierdzić sesję. Wówczas aplikacja uwzględnia darmowy czas postoju, a po jego upływie nalicza stosowną opłatę.

WB

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: parking | opłata parkingowa | Lidl | Biedronka | płatne parkowanie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »