PGE Obrót ostrzega przed fałszywymi wezwaniami do zapłaty
Pracownicy PGE Obrót, spółki zajmującej się w Grupie Kapitałowej PGE sprzedażą energii do odbiorców końcowych, otrzymują zgłoszenia dotyczące podejrzanych wiadomości SMS trafiających do klientów - poinformował we wtorek rzecznik PGE Obrót Mariusz Majewski.
Jak zaznaczył, "PGE Obrót apeluje o ostrożność i przypomina o zasadach bezpieczeństwa".
Rzecznik zwrócił uwagę, SMS-y wysyłane do klientów, a także do osób niekorzystających z usług PGE Obrót, zawierają informację o rzekomej należności, która w razie nieuregulowania spowoduje przerwę w dostawie energii elektrycznej. W wiadomości znajduje się również link do płatności online.
- PGE Obrót zwraca się do wszystkich klientów, aby zachowali szczególną uwagę, zignorowali podejrzane wiadomości, nie otwierali linków prowadzących do płatności oraz przekazali ostrzeżenia rodzinie i znajomym - podkreślił rzecznik.
Dodał, że wszystkie przypadki fałszywych wiadomości są na bieżąco monitorowane, a fałszywe strony są natychmiast blokowane. - Każda próba oszustwa jest również zgłaszana do organów ścigania - zauważył.
Przypomniał, że PGE Obrót to sprawdzony i bezpieczny sprzedawca energii elektrycznej, który swoją działalność opiera na transparentności oraz uczciwej konkurencji, polegającej m.in. na dokładnym informowaniu klientów o swoich produktach i usługach.
- Spółka posiada certyfikat Kodeksu Dobrych Praktyk w ramach Towarzystwa Obrotu Energią. Prowadzi także regularne akcje informacyjne ostrzegające oraz informujące klientów o tym, jak nie dać się oszukać, jak również przypominające o prawach konsumentów - wyjaśnił rzecznik spółki.
***