Podwójne księgowania płatności kartą już skorygowane
Organizacja płatnicza Mastercard podała, że błędne księgowania kartami z jej logo już zostały skorygowane, teraz banki muszą uwzględnić te poprawki w swoich systemach i na kontach klientów.
- Wczoraj (5 kwietnia) późnym wieczorem wszystkie zdublowane transakcje zostały skorygowane. Dalsze rozliczenie transakcji i ich zaksięgowanie na kontach klientów leży po stronie banków-wydawców kart i jest uzależnione od trybu, w jakim księgują transakcje na rachunkach posiadaczy kart płatniczych - poinformowało biuro prasowe Mastercard.
Jak zapewniają przedstawiciele organizacji kartowej, osoby których transakcje zostały podwójnie zaksięgowane, nie muszą składać indywidualnych reklamacji w swoich bankach. Środki zostaną zwrócone automatycznie.
Przypomnijmy, że część posiadaczy kart z logo Mastercard, którzy w ostatnich dniach wykonywali nimi transakcje miała podwójnie zaksięgowane kwoty. Organizacja kartowa przyznała, że wynikało to z technicznej awarii systemu. Takie błędy zgłaszali posiadacze kart wydanych przez różne banków.
mn