Polacy chętnie korzystają z bankowości mobilnej

Opublikowano wyniki drugiej edycji europejskiego badania nt. bankowości online i mobilnej, w którym wzięli udział internauci z 11 krajów, w tym z Polski . Potwierdza ono, że Polacy coraz chętniej korzystają z cyfrowych usług finansowych i są pod tym względem w europejskiej czołówce.

Dostęp do konta przez internet stał się już standardem w ofercie banków, a ponad 10 milionów klientów w Polsce korzysta z usług bankowych za pośrednictwem smartfona. Badanie Mastercard potwierdza, że korzystanie z usług bankowości cyfrowej stało się już codziennością dla zdecydowanej większości polskich internautów.

Już 96 proc. z nich deklaruje, że z takiej oferty korzysta (lub korzystało w przeszłości), w porównaniu z 88 proc. w 2017 r. Co najmniej raz w tygodniu serwisu bankowości internetowej lub bankowej aplikacji mobilnej używa natomiast 56 proc. badanych, w porównaniu z 45 proc. dwa lata temu. Rośnie zatem liczba klientów korzystająca z cyfrowych rozwiązań, ale jeszcze szybciej rośnie częstotliwość, z jaką są one używane.

Reklama

Wśród zalet cyfrowej bankowości ankietowani najbardziej doceniają szybkość (76 proc.), łatwość użycia (71 proc.), a także dostępność w dowolnym miejscu i czasie (30 proc.). Oszczędność czasu jest przy tym dla Polaków ważniejsza niż dla innych Europejczyków (średnia europejska 66 proc.), co pokazuje, że coraz częściej operacji finansowych dokonujemy "w biegu" i zależy nam na tym, żeby zrealizować je możliwie szybko. Oszczędność czasu i wygoda jednak nie wystarczą. Przy podejmowaniu decyzji o korzystaniu z usług bankowości cyfrowej na pierwsze miejsce wysuwa się bezpieczeństwo, na które wskazuje 73 proc. badanych.

W ostatnich latach, wśród cyfrowych usług finansowych, najbardziej dynamicznie rośnie popularność bankowości mobilnej. Polacy uważają, że ten trend się utrzyma. Według ankietowanych w badanu Mastercard na sukces bankowości mobilnej składają się wygoda i prostota użytkowania (64 proc.), możliwość realizacji transakcji finansowych za pomocą telefonu (30 proc.), a także nowoczesność i dopasowanie tej usługi do ich stylu życia (22 proc.). Polacy przewidują też, że "bankowanie przez telefon" będzie powodowało zmniejszenie znaczenia placówek banków. O ile 92 proc. z nich wierzy, że za 10 lat oddziały bankowe będą nadal funkcjonować, o tyle 62 proc. uważa, że ich liczba w tym czasie spadnie.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: bankowość mobilna | bank
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »