Ponad 500 tys. klientów w mBanku
W końcu 2000 r. zaledwie 50 tys. osób korzystało z internetowego dostępu do banku w Polsce, dziś jest ich prawie 2 mln - w ciągu trzech lat nastąpił 40 krotny wzrost. W tym samym okresie mBank pozyskał 500 tys. klientów i blisko 2,4 mld zł depozytów.
Jest to wyjątkowe osiągnięcie zważywszy, że tylko w 2002 r. oszczędności gospodarstw domowych zmniejszyły się o 7,2 mld zł, a w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy bieżącego roku o ponad 6 mld zł. Wzrost oszczędności o 1,4 mld zł w mBanku w czasie, gdy inne banki straciły 13,2 mld zł depozytów wskazuje, że oferta mBanku jest konkurencyjna cenowo i jakościowo (lokaty mBanku są dostępne na żądanie), a rezygnacja z tradycyjnych placówek na rzecz Internetu nie jest przeszkodą w zdobywaniu popularności i uznania w oczach klientów.
Według ostatniego raportu sporządzonego przez Związek Banków Polskich na koniec września, udział mBanku w liczbie klientów korzystających z dostępu do rachunku bankowego przez Internet wynosi 29%.
Stały progres wartości depozytów, liczby klientów i rachunków jest potwierdzeniem prawidłowo wybranego modelu biznesowego i akceptacji klientów dla działań mBanku. W ciągu 35 miesięcy działalności klienci mBanku otworzyli ponad 600 tysięcy rachunków.
"To właśnie mBank jako pierwszy skoncentrował się na budowie partnerskich relacji z klientami, rezygnując z atrakcyjnych opakowań i gąszczu zasad pisanych małymi literami. Tempo wzrostu liczby klientów mBanku utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie przez cały czas, a ostatnio nawet wzrosło - osiągając we wrześniu średnią ponad 1000 dziennie! Naszym celem jest zaspokajanie najważniejszych, indywidualnych potrzeb i oferowanie produktów i usług finansowych, których ludzie rzeczywiście potrzebują" - zaznacza Sławomir Lachowski, wiceprezes BRE Banku SA, twórca mBanku.
Przełomowe daty:
przyrost klientów w mBanku Klienci Data 50 000 25.05.2001 100 000 10.09.2001 150 000 21.01.2002 200 000 07.05.2002 250 000 29.07.2002 300 000 24.10.2002 350 000 10.02.2003 400 000 29.04.2003 450 000 28.07.2003 500 000 28.10.200370% klientów mBanku to mężczyźni. Najwięcej klientów znajduje się w przedziale wiekowym od 26 do 32 lat. Średni wiek klienta mBanku to 31 lat.
Dominującym kanałem pozyskiwania klientów jest strona internetowa mBanku, przez którą rachunki otworzyło 49% ogółu klientów, kolejne to COT oraz poczta - łącznie 18%, portale 24% oraz sieci zewnętrzne 9%. We wrześniu br. stronę mBanku odwiedzało średnio ponad 46 tys. osób dziennie, w tym okresie zanotowano również średnio 192 tys. odsłon dziennie.
Z okazji pozyskania półmilionowego klienta, mBank zorganizował dwa konkursy. Pierwsze 500 osób, które w dniu dzisiejszym złożą wniosek o przyznanie kart kredytowych mBanku, otrzymają je bezpłatnie. Klienci mBanku, którzy prześlą swoje zdjęcia w formie elektronicznej, mogą znaleźć się na stronie głównej mBanku oraz otrzymać upominki. Ekspozycja 50 zdjęć laureatów konkursu "Twoja Twarz w mBanku", zostanie wyświetlona 500 tys. razy na stronie www.mBank.pl.