Ponad siedem milionów Polaków korzysta z banków tylko w ten sposób

Już ponad 14,5 mln Polaków korzysta z usług bankowych przez aplikację mobilną, a w ciągu roku na grupa powiększyła się o ponad 2 mln osób - wynika z najnowszych danych Związku Banków Polskich.

Jak się okazuje, wśród ponad 14,55 mln klientów indywidualnych, którzy aktywnie korzystają z bankowości mobilnej, ponad 7,2 mln możemy nazwać "mobile only".

Dane pokazują bowiem, że 50 proc. użytkowników to osoby logujące się przynajmniej raz w miesiącu do aplikacji mobilnej, przy jednoczesnym braku logowania do bankowości elektronicznej. Oznacza to, że połowa spośród użytkowników aplikacji bankowych korzysta elektronicznie z usług swojego banku tylko tą drogą.

Dzieje się tak, bo w zasadzie wszystkie wprowadzone wcześniej w bankowości internetowej funkcje są dostępne także w aplikacjach bankowych, a niektóre są przypisane tyko albo głównie w aplikacjach, bo w ten sposób są użyteczne, np. zakup biletów komunikacji miejskiej czy płatność za autostrady w aplikacji bankowej.

Reklama

Z bankowości internetowej aktywnie, czyli logując się co najmniej raz miesiącu, korzystało na koniec marca 19,9 mln klientów indywidualnych i w ciągu roku przybyło ich o ponad milion, a w samym pierwszym kwartale 460 tys. osób. Obecnie prawie 73 proc. spośród aktywnych użytkowników bankowości elektronicznej używa także aplikacji mobilnej.

Jak czytamy w raporcie ZBP, 12 miesięcy pandemii pokazało, że Polacy korzystali z bankowości internetowej w sposób częstszy i bardziej aktywny niż wcześniej, a przeciętna kwota operacji spada.

W I kwartale 2020 roku średnio wykonywaliśmy 6 przelewów na jednego klienta, a rok później już 6,4. W ciągu roku spadła natomiast przeciętna wysokość jednego przelewu - z 1,136 tys. zł do 893 zł na koniec marca 2021.

krześ

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: bank | bankowość internetowa | polska bankowość
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »