Posiadacze kredytów w Deutsche Bank Polska wkrótce dostaną list
Klienci Deutsche Bank Polska wkrótce dostaną z banku korespondencję z informacją, na jakich zasadach będą obsługiwane produkty pozostające w banku po przeniesieniu części biznesu do Santander Bank Polska (dawny BZ WBK).
W ciągu najbliższych 2 tygodni Deutsche Bank Polska planuje wysyłkę pism do klientów spłacających kredyty i pożyczki hipoteczne udzielone w walutach obcych. Będzie ona zawierała informacje dotyczące procesu obsługi produktów pozostających w Deutsche Bank Polska, który będzie obowiązywał po rejestracji podziału banku.
Bank udostępnił wcześniej podstawowe informacje na ten temat. Warunki umów produktów kredytowych pozostających w Deutsche Bank Polska, w tym marża obowiązująca na dzień przeniesienia wydzielonej części do Santander Polska, pozostaną bez zmian.
W szczególnej sytuacji są posiadacze hipotecznych kredytów walutowych, którym wcześniej Deutsche Bank obniżył marżę (składnik oprocentowania) pod warunkiem, że będą korzystać z innych produktów, np. z konta osobistego, karty kredytowej czy produktu inwestycyjnego, ale większość takich powiązanych produktów trafi do Santander Bank Polska.
W wielu przypadkach obniżona marża zostanie utrzymana bez konieczności spełniania dodatkowych warunków.
W przypadku produktów kredytowych pozostających w Deutsche Bank Polska, których marża jest uzależniona od posiadania innych produktów, takich jak konto osobiste, karta kredytowa czy produkt z linii "db Inwestuj w Przyszłość", bank zachowa obowiązującą na dzień przeniesienia zorganizowanej części przedsiębiorstwa na Santander Bank Polska marżę, niezależnie od tego, czy klienci będą korzystać z tych produktów w przyszłości.
Wyjątek stanowią produkty ubezpieczeniowe, zarówno grupowe, jak i indywidualne, oferowane wraz z kredytami pozostającymi w Deutsche Bank Polska, przede wszystkim ubezpieczenie na życie. Te polisy nadal będą obsługiwane przez Deutsche Bank Polska, a ich posiadanie lub kontynuowanie może mieć wpływ na wysokość marży zgodnie z zasadami określonymi w dokumentacji kredytowej.
Co ważne, nawet w odniesieniu do pierwszej grupy kredytów hipotecznych, nie ma potrzeby podpisania aneksu przez klientów, których kredyt pozostanie w obsłudze Deutsche Bank Polska.
Zmieni się natomiast sposób spłaty od strony praktycznej. Po sfinalizowaniu transakcji, czyli podziale i przeniesieniu części biznesu do Santandera, w Deutsche Bank Polska nie będzie już placówek, a ROR-y przejdą do Santander Bank Polska. Dlatego klienci pozostający w dotychczasowym banku będą mieć możliwość dostępu do podglądu swojego rachunku kredytu poprzez nowy system Internetowej Obsługi Kredytu - db hipoNET.
Zakres informacji dostępnych poprzez ten system zostanie ograniczony wyłącznie do danych na temat kredytu czy pożyczki, m.in.: numer rachunku kredytowego, aktualnego zadłużenia, oprocentowania, wysokości miesięcznej raty, harmonogramu spłat.
Obsługa tych kredytów oraz kontakt z Deutsche Bank Polska będą możliwe poprzez: wirtualny oddział, korespondencję listowną oraz e-mail.
Włączenie części Deutsche Bank Polska do Santander Bank Polska jest zaplanowane na 9 listopada.
Monika Krześniak-Sajewicz