Problemy w Pekao, mBanku, Santanderze i innych bankach. Weekendowe utrudnienia dla klientów
W najbliższy weekend i na początku nowego tygodnia klienci kilku banków muszą liczyć się z komplikacjami w związku z prowadzonymi pracami modernizacyjnymi. Najpoważniejsze przerwy zapowiadają Pekao SA, Santander i mBank.
Wystąpią problemy głównie z płatnościami w internecie, aplikacjami mobilnymi i Blikiem. Dotyczą one banków:
- Pekao SA
- Santander Bank Polska
- BOŚ Bank
- VeloBank
- mBank
- Nest Bank
- ING Bank Śląski
Z powodu prac modernizacyjnych w Pekao SA w nocy z piątku na sobotę (17/18 listopada) od godz. 23:00 do godz.6:00 klienci:
- nie zalogują się do serwisu Pekao24
- nie skorzystają z aplikacji PeoPay i platformy eTrader Pekao
- nie będą mieli dostępu do aplikacji PeoPay KIDS
Dodatkowo w niedzielę (19 listopada) od godz. 20:00 do godz. 22:00 nastąpi przerwa w dostarczaniu powiadomień o autoryzacji, wpływie na konto, zrealizowanych zleceniach stałych, poleceniach zapłaty i zrealizowanych operacjach Blik (płatność i wypłata gotówki).
Z powodu prac technicznych w Santander Banku w nocy z piątku na sobotę (17/18 listopada) od godz. 23:00 do godz.3:00 nie będą działać:
- bankowość internetowa
- aplikacja mobilna
- przelewy natychmiastowe (Express Elixir, Bluecash)
- płatności w sklepach internetowych (Przelew24)
- Blik
- Kantor Santander
W tym czasie bez zakłóceń działać będą karty, bankomaty i wpłatomaty.
Z powodu prac serwisowych w BOŚ Banku od piątku (17 listopada) od godz. 22:00 do soboty (18 listopada) do godz. 18:00 niedostępne będą: system i aplikacja mobilna BOŚBank24, usługa mojeID oraz TeleBOŚ. Karty płatnicze w tym czasie będą działały w trybie offline, a infolinia będzie dostępna w niepełnym zakresie.
Z powodu prac modernizacyjnych w VeloBanku w nocy z piątku na sobotę (17/18 listopada) od godz. 23:30 do godz.7:35 nie będą działać: bankowość internetowa, mobilna, Blik oraz opcja płatności kartą online. Klienci bez zmian będą mogli wpłacać i wypłacać gotówkę z bankomatów za pomocą kart. Nie będzie także problemów z płatnościami kartą płatniczą oraz zbliżeniowo poprzez telefon, zegarek czy opaskę w sklepach stacjonarnych.
Z powodu prac technicznych w mBanku w nocy z soboty na niedzielę (18/19 listopada) klienci indywidualni nie będą mogli:
- od godz. 00:00 do godz. 2:00 zrealizować przelewu na telefon Blik oraz przelewu ekspresowego (usługi będą niedostępne w serwisie transakcyjnym i na urządzeniach mobilnych)
- od godz. 2:10 do godz. 7:15 zapłacić kartą i wypłacić gotówki z bankomatu
- od godz. 2:10 do godz. 9:00 zapłacić kartą za zakupy w internecie
- od godz. 2:10 do godz. 9:00 zalogować się na konto w internecie i w aplikacji mobilnej (w tym czasie nie będzie można złożyć żadnego wniosku)
Podczas przerwy mBank nie będzie miał wglądu w dane klientów i dlatego w tym czasie nie będzie możliwe zrealizowanie żadnej operacji w ramach mLinii. Także klienci mBanku z obszaru MSP i Korporacje muszą przygotować się na przerwy.
- od godz. 00:00 do godz. 2:00 nie skorzystają z serwisu transakcyjnego mBank CompanyNet
- od godz. 2:10 do godz. 7:15 nie będą mogli posługiwać się kartami, a za zakupy w internecie nie zapłacą od godz. 2:10 do godz. 9:00
Dodatkowo, w sobotę (18 listopada) od godz. 6.55 do godz.14.00 klienci nie zalogują się do eMaklera i maklerskich aplikacji mobilnych.
Prace serwisowe w Nest Banku w niedzielę (19 listopada) od godz. 0:30 do godz. 2:30 sprawią, że nie będzie możliwe:
- korzystanie z Blika i Visa Mobile
- dostęp do sklepu internetowego i połączenie z linkiem do płatności
- zatwierdzanie płatności za zakupy kartą w internecie przy użyciu bankowości elektronicznej
- zlecanie ani otrzymywanie przelewu natychmiastowego
- zmienianie limitów płatności w bankowości elektronicznej
- pokrycie saszetek (zasilenie, zmiana częstotliwości, usunięcie)
- złożenie wniosku o wydanie kart m.in. 300+ i 500+
W tym czasie klienci mogą płacić kartą płatniczą, a także za pomocą Apple Pay, Google Pay, Swatch Pay, zegarka lub opaską (Fitbit Pay, Garmin Pay) w sklepach stacjonarnych oraz wpłacać i wypłacać gotówkę z bankomatów
Z powodu prac modernizacyjnych w ING w najbliższy weekend klienci muszą przygotować się na przerwy:
- w niedzielę (19 listopada) od godz. 20:00 do godz. 21:30 w realizacji transakcji wpłat, w tym Blik oraz w bankomatach sieci Planet Cash/ING
- w poniedziałek (20 listopada) od godz. 0:00 do godz. 3:00 w obsłudze transakcji w bankomatach sieci Planet Cash/ING
Transakcje we wrzutniach będą realizowane w trybie off-line. Dodatkowo, w sobotę (18 listopada) od godz. 08:00 do godz. 18:00 niedostępny będzie moduł Makler w systemie bankowości internetowej.
Opr. JB