Program "Dobry start": Prawie 680 mln zł trafiło na konta rodziców

Blisko 680 mln zł trafiło na konta rodziców i opiekunów w ramach programu "Dobry start". Zakład Ubezpieczeń Społecznych przyjął dotąd ponad 2,2 mln wniosków o przyznanie tego świadczenia dla prawie 3,1 mln dzieci.

Wnioski w tegorocznej edycji programu "Dobry start" można składać od 1 lipca. W tym roku rodzice i opiekunowie mogą skorzystać tylko z drogi elektronicznej - wnioski przyjmowane są za pośrednictwem bankowości elektronicznej, portalu Empatia lub PUE ZUS.

Złożenie wniosku do końca sierpnia gwarantuje wypłatę świadczenia nie później niż do 30 września. Gdy wniosek zostanie złożony w kolejnych miesiącach (we wrześniu, październiku lub listopadzie), to środki trafią do rodziny w ciągu 2 miesięcy od złożenia wniosku.

Z danych ZUS wynika, że w ramach programu wypłacono do tej pory ok. 678 mln zł. Zakład przyjął też ponad 2,2 mln wniosków o przyznanie tego świadczenia dla prawie 3,1 mln dzieci.

Reklama

Prezes ZUS prof. Gertruda Uścińska informowała w tym tygodniu, że rozpatrzono dotąd ponad 90 proc. złożonych wniosków. Zapewniła, że obsługa programu idzie zgodnie z planem i wypłaty od lipca trafiają do uprawnionych.

"Dobry start" to 300 zł na wyprawkę szkolną dla każdego uczącego się dziecka (w wieku od 7 do 20 lat, a w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami - do 24 lat), bez względu na dochody rodziny. Wnioski o świadczenie można składać do 30 listopada br.

W 2020 r. wsparciem z programu "Dobry start" objętych było 4,4 mln uczniów. Na świadczenia w ramach programu od początku jego funkcjonowania przeznaczono już 4,1 mld zł, ok. 1,4 mld zł rocznie.

CZYTAJ RÓWNIEŻ: Julia Przyłębska: Żyjemy w dwóch różnych światach

 

PAP
Dowiedz się więcej na temat: dobry start | ZUS | rodzice
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »