Przełomowy rok Nordea Bank Polska

Nordea Bank Polska SA zakończył w 2002 roku kolejny etap złożonego i kosztownego procesu modernizacji i restrukturyzacji.

Nordea Bank Polska SA zakończył w 2002 roku kolejny etap złożonego i kosztownego procesu modernizacji i restrukturyzacji.

W 2002 roku skutecznie wdrożono nowoczesny system bankowy, który centralizuje działania banku. Wprowadzony w sieci system informatyczny jest podstawą do dalszego rozwoju Banku. Dzięki interaktywnemu serwisowi internetowemu, rozbudowanym usługom teleserwisu i technologiom SMS i WAP, bez wizyty w tradycyjnym oddziale Banku można teraz zarówno założyć dowolny rachunek jak i korzystać przez 24 godziny na dobę z całej gamy usług bankowych.

Przełomowa dla funkcjonowania Banku w Polsce była także rozbudowa i reorganizacja sieci placówek bankowych finalizująca fuzję Nordea Bank Polska SA i BWP Unibank SA. Duże nakłady na system informatyczny oraz inwestycje w rozbudowę sieci nowych oddziałów nie pozostały bez wpływu na wynik finansowy w 2002 roku. Na ostateczny wynik Banku, obok kosztu realizowanych inwestycji, wpływ miała także pogarszająca się sytuacja makroekonomiczna w Polsce. Zła sytuacja na rynku przyczyniła się do podjęcia decyzji o dokonanie pod koniec 2002 roku bardzo rygorystycznej oceny jakości portfela kredytowego, co w konsekwencji doprowadziło do powiększenia rezerw na poczet przeterminowanych kredytów.

Reklama

Ostatecznie Nordea Bank Polska SA przy przychodach ze sprzedaży usług bankowych na poziomie około 65 mln zł poniósł w 2002 roku stratę netto na poziomie 31 mln zł.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: bank | Bank Polski | Nordea Bank Polska SA | bańki | Polskie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »