PZU Życie utworzy nowe punkty obsługi klienta
PZU Życie rozpoczęło wielkie przekształcenia. Gruntownej zmianie ulegnie cała struktura organizacyjna.
Zmiany wymusił rynek i reforma administracyjna kraju. Z pewnością nie mają one nic wspólnego z ostatnimi wydarzeniami związanymi z Deutsche Bankiem, BIG Bankiem Gdańskim oraz spółkami PZU. Ta reforma była planowana już od roku - wyjaśnił na wczorajszej konferencji Grzegorz Wieczerzak, prezes PZU Życie.
Zmienione zostaną piony sprzedaży ubezpieczeń grupowych i indywidualnych. Nowy będzie także pion obsługi klienta. W pierwszym etapie reformy jednostki organizacyjne PZU Życie zostaną podzielone, tak aby pokrywały się z nową mapą administracyjną kraju. Powstaną też trzy nowe placówki. Obecnie w 16 województwach działa 26 inspektoratów, którym podlegają 334 przedstawicielstwa.
W następnym etapie reformy towarzystwa w przedstawicielstwach zostaną utworzone punkty obsługi klienta. Ich zadaniem będzie przede wszystkim doradzanie ubezpieczającym się najlepszych rozwiązań dla każdego indywidualnie. W punktach będzie można też dokonać zmian w umowach, otrzymać wypłatę świadczeń, dokonać transakcji gotówkowych, czy po prostu uzyskać odpowiedzi na pytania związane z ubezpieczeniem.
Reforma ma na celu poprawę jakości obsługi klienta, skuteczności zarządzania i wydajności pracy - powiedział obecny na konferencji Piotr Głowski, który od stycznia jest nowym członkiem zarządu PZU Życie.
PZU Życie rozpoczęło działalność w 1991 r. Obecnie PZU Życie jest największym ubezpieczycielem na życie w Polsce (ubezpiecza 18 mln klientów) i jednym z największych w Europie - stwierdził prezes Wieczerzak. - W ubiegłym roku zebraliśmy rekordową ilość składek - dodał. Nie chciał jednak zdradzić, o jaką sumę chodzi.