Rośnie liczba zwolenników płatności plastikiem

Coraz więcej jest zwolenników korzystania z bankowych kart - wynika z najnowszego sondażu Instytutu GfK Polonia.

Coraz więcej jest zwolenników korzystania z bankowych kart - wynika z najnowszego sondażu Instytutu GfK Polonia.

Ostatnie badania pokazały, że dla ponad 60 proc. Polaków posiadanie jakiejkolwiek karty bankowej i możliwość dokonywania nią zakupów stanowi duże ułatwienie w codziennym życiu.

Nieznacznie zmieniły się preferencje krajowych konsumentów - o ile w roku ubiegłym 61 proc. ankietowanych twierdziło, za ta forma dysponowania pieniędzmi jest bardzo przydatna za granicą, o tyle w tym roku liczba osób przekonanych o szczególnej przydatności kart podczas pobytu poza granicami kraju zmalała do 58 proc.

Zwiększył się za to odsetek osób twierdzących, że korzystanie z karty ułatwia posługiwanie się pieniędzmi w kraju (z 59 do 62 proc.).

Reklama

Subiektywne wydają się za to opinie dotyczące bezpieczeństwa transakcji na karty.

Ponad dwie trzecie ankietowanych (69 proc.) uważa, ze karta daje poczucie pewności i uwalnia od obawy przed kradzieżą gotówki (rośnie ono wraz z wykształceniem badanych, a maleje wraz z ich wiekiem).

Tu jednak poczucie to może być zawodne, gdyż liczba terminali wyposażonych w tzw. PIN - Pady w porównaniu do krajów Unii Europejskiej jest w dalszym ciągu niewielka.

Karty płatnicze stają się jednak coraz powszechniejsze i z każdym rokiem powiększa się ilość ich posiadaczy i użytkowników.

Spada jednocześnie odsetek osób dla których posiadanie jakiejkolwiek karty wzbudza poważanie i szacunek (w ostatnim sondażu było ich 27 proc., a byli nimi w większości młodzi respondenci (od 15 do 19 lat) oraz osoby z wykształceniem podstawowym.

Instytut GfK Polonia powstał w 1990 r. Należy do holdingu GfK Group.

Prawo i Gospodarka
Dowiedz się więcej na temat: płatności | polonia | GFK | Gfk Polonia | karty | liczb
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »