Rozwój Europay

Dane za pierwsze półrocze br. dla Europay International - europejskiego lidera w dziedzinie systemów płatniczych - potwierdzają dalszy dwucyfrowy wzrost głównych wskaźników biznesowych.

Dane za pierwsze półrocze br. dla Europay International - europejskiego lidera 
w dziedzinie systemów płatniczych - potwierdzają dalszy dwucyfrowy wzrost głównych wskaźników biznesowych.

Wskaźniki za pierwsze półrocze br. wykazują, że w posiadaniu europejskich konsumentów jest 283,2 mln kart ze znakami Europay (Eurocard-MasterCard, Maestro, eurocheque oraz Cirrus). Oznacza to 14 % wzrost w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego; wzrost ten przekłada się na 34 mln nowych kart - 70 % z nich wydano w Wlk. Brytanii, Niemczech, Hiszpanii, Włoszech i Turcji.



Liczba kart kredytowych i obciążeniowych Eurocard-MasterCard wzrosła w tym samym okresie o 14%, osiągając 73 mln. W segmencie kart debetowych (Maestro, eurocheque oraz/lub Cirrus) Europay utrzymuje pozycję lidera na europejskim rynku: 210,1 mln kart, czyli wzrost o 14 %. (Niemal 194 mln tych kart oznaczone jest logo Maestro.) Wyniki pierwszego półrocza 2001 potwierdzają, iż europejscy konsumenci preferują Europay

Reklama

w dziedzinie płatności debetowych.



Przekroczony został także próg 300 000 bankomatów akceptujących karty Eurocard/MasterCard oraz Maestro/Cirrus: ich posiadacze mają obecnie dostęp do

305 500 bankomatów. Oznacza to przyrost o 21%.

Aż o 17 % wzrosła liczba punktów usługowo-handlowych akceptujących karty Maestro

w punktach sprzedaży - łącznie 2,7 mln terminali. Natomiast karty Eurocard-MasterCard akceptuje 5 mln punktów usługowo-handlowych, co daje 12% wzrost.



Liczba transakcji przeprowadzonych przy użyciu kart Europay wzrosła o 15 %

w porównaniu do tego samego okresu ubiegłego roku, osiągając 12 miliardów.

Łączna wartość tych transakcji wzrosła o 13%, przekraczając poziom 1 biliona euro.

"Doskonałe wyniki pierwszego półrocza po raz kolejny potwierdzają popularność naszych marek i usług wśród europejskich instytucji członkowskich oraz ich klientów. Wraz

z zacieśnianiem aliansu z naszym strategicznym partnerem MasterCard wyniki te potwierdzają też znaczenie Europy jako jednego z kluczowych graczy na rynku globalnym" - podsumował Prezes Zarządu Europay, Dr. Peter Hoch.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: karty
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »