"Rzeczpospolita" Polak umie oszczędzać energię

Polska coraz efektywniej korzysta z energii, szybki postęp w oszczędzaniu zaskoczył ekspertów - czytamy w "Rzeczpospolitej". Jak wynika z szacunków ministerstwa gospodarki, spadek zużycia wyliczony w odniesieniu do okresu od 2001 do 2005 roku wyniósł 6,7 procent.

 Polska coraz efektywniej korzysta z energii, szybki postęp w oszczędzaniu zaskoczył ekspertów - czytamy w "Rzeczpospolitej". Jak wynika z szacunków ministerstwa gospodarki, spadek zużycia wyliczony w odniesieniu do okresu od 2001 do 2005 roku wyniósł 6,7 procent.

Tymczasem - zaznacza dziennik - plan efektywności energetycznej formułował ambitny cel na poziomie dwóch procent. Według "Rzeczpospolitej", skala oszczędności wynika przede wszystkim z modernizacji przemysłu. Firmy szybko wymieniają przestarzały sprzęt, a nowe technologie wymagają zużycia przy produkcji mniejszej ilości energii. Tak jest - jak czytamy - na przykład w polskim przemyśle hutniczym, który inwestuje w nowoczesne maszyny.

Na ten cel poszło około 6,5 miliarda dolarów. Duże efekty daje też termoizolacja budynków, na którą przeznaczono do tej pory około 6 miliardów złotych. "Rzeczpospolita" wyjaśnia, że stałą tendencją u prywatnych odbiorców energii jest coraz mniejsze zapotrzebowanie na ciepło. Natomiast wzrastać będzie zużycie prądu.

Reklama

_ _ _ _ _

We wrześniu przeprowadzono 1917 zmian sprzedawcy energii w grupie taryfowej G (odbiorcy indywidualni) i jest to o 268 więcej niż w sierpniu - podał URE w komunikacie.Od końca 2010 roku do końca września 2011 r. nowego sprzedawcę wybrało 6.933 odbiorców. Liczba odbiorców TPA wśród odbiorców z grup taryfowych A,B,C na koniec września 2011 r. wyniosła 16.470, co stanowi wzrost o 116,4 proc. w stosunku do końca grudnia 2010 r

IAR/PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »