Samochód cenniejszy niż życie

Polacy częściej ubezpieczają samochód niż własne życie. W grupie osób w wieku od 25 do 55 lat i dochodach powyżej 800 zł netto, ponad 2,5 mln ma AC, a niespełna 2 mln - ubezpieczenie na życie.

Takie wyniki badań, przeprowadzonych przez firmę badawczą Mareco Polska, przedstawiło podczas środowej konferencji prasowej ING Nationale-Nederlanden. Badana grupa respondentów odpowiada kryteriami ponad 8 mln Polaków.

Indywidualne ubezpieczenie na życie ma w tej grupie 24,6 proc. osób, a grupowe ubezpieczenie na życie - 34,6 proc. Częściej niż życie Polacy ubezpieczają dom lub mieszkanie - 43,5 proc. Oznacza to, że ok. półtora mln osób więcej ubezpiecza dom niż życie.

Z badań wynika, że główną barierą kupna ubezpieczenia na życie jest cena. Również ceną, a także renomą firmy ubezpieczeniowej, kierują się ci, którzy zdecydowali się na ubezpieczenie na życie.

Reklama

31 proc. badanych nieposiadającyh indywidualnego ubezpieczenia na życie nie zawiera takiej umowy z powodu braku pieniędzy. 57,9 proc. badanych odpowiedziało, że w przeszłości zrezygnowali z polisy, bo była za droga. Wśród nieposiadających ubezpieczenia na życie jest 22,4 proc. takich osób, które zrezygnowały z ubezpieczenia.

42,3 proc. badanych nieposiadających ubezpieczenia na życie odpowiada, że nie kupili ubezpieczenia, ponieważ nigdy o tym nie myśleli, nie potrzebują lub mają pilniejsze wydatki.

Wród osób z dochodem netto w granicach 800-1000 zł miesięcznie jest więcej ubezpieczonych na życie (24,1 proc.) niż w grupie o dochodach od 1001-1600 zł (21,7 proc.). Najwięcej ubezpieczonych jest w grupie z dochodami przekraczającymi 1660 zł netto. Adam Burchat, menedżer ds. badań rynkowych ING NN powiedział, że może wynikać to z faktu, że po osiągnięciu nieco wyższych dochodów, Polacy najpierw przeznaczają pieniądze na konsumpcję, a dopiero potem zaczynają myśleć o zabezpieczeniu rodziny.

Najczęściej przyczyną zdecydowania się na ubezpieczenie na życie jest poprawa sytuacji finansowej (dla 49,7 proc. kobiet i 38,2 proc. mężczyzn) a dla kobiet - także wypadek znajomych (41,4 proc.).

Z badania wynika, że Polacy postrzegają ubezpieczenie na życie bardziej jako zabezpieczenie dla rodziny, niż inwestycję. 61,8 proc. badanych sądzi, że to przede wszystkim zapewnienie środków rodzinie na wypadek śmierci. 24,6 proc. zdecydowanie uważa, że to kapitał na wyższą emeryturę.

Zdaniem przedstawicieli ING NN w najbliższych latach ubezpieczyciele mogą szukać nowych klientów wśród osób, które chcą zadbać o rodzinę na wypadek własnej śmierci, płacąc niezbyt wysokie składki.

INTERIA.PL/PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »